Gå til innhold

1.6 på vei ut.


Anbefalte innlegg

OK, da skal jeg ta kortversjonen: jeg likte ikke noe ved CS 1.6 de få gangene jeg prøvde å spille det. CS:S likte jeg fra første stund, og jeg liker det fremdeles, etter å ha spilt det omtrent 150 timer siden det ble lansert. Jeg hadde problemer med CS:S og Steam en periode og prøvde da CS 1.6 i 10 minutter. Det eneste jeg har å si om den opplevelsen er: BLÆHRG.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Har jeg rett hvis jeg sier at grunnen til at folk holder med 1.6 er følgende :

 

* Man MÅ ha litt aim for å komme noen vei (kan øves inn)

* Old-school-grafikk som varmer hjertet

* Så lite på det grafiske at strategi kommer frem, man må ha IQ!

* Gøyt clan-community

 

 

CS:S

 

* Du kan installere spillet og være best på serveren etter 10 min

* Bedre grafikk, flere bugs

* Fysikk fysikk og atter fysikk

* Folk kaster heller HE'ene på tønner for å se dem fly 'ekte' istedenfor å spille

* Folk kikker heller på den pene veggen som skinner

* Det er nyere

* Finnes så lite anti-cheat at man kan jukse ved bruk av en gameboy og et par strips ( og lommekniv seff, default!)

 

Selv liker jeg best 1.6. Flere kan spillet det, trenger ikke ny data liksom.

Og så er det så greit fordi taccs har så mye å si.. Et lag uten aim kan ta noen med god aim ved bruk av taccs og div timing. Dèt som er gøy!

 

Men for all del, folk som bare spiller pub vil seff synes CS:S er tøffest, men blir noe annet for dem som spiller med klaner osv, for da er det 1.6 som gjelder!

 

Så dette blir veldig feil å diskutere.

Lenke til kommentar
Jeg pleier vanligvis ikke å la grafikken bestemme over hvilket spill jeg velger. Faktisk har det 0 å si i forhold til spillbarhet. Men hvorfor velge noe som ser helt jævlig ut, når du har det pene, realistiske og gode looken til CS:S?

Hmmmmm. Grafikk har ikke alt å si som sagt. Hvorfor velge å spille warcraft3 med den grafikken, når man har CC generals med bedre grafikk? Hvorfor spiller fortsatt folk igjennom HL 20 ganger selvom grafikken er sugen? mange spiller 1.6 ettersom dette er noe de har holdt seg til lenge, og krever IKKE SÅ MYE AV MASKINVAREN som da source gjør. Dessuten, har man passe skjermkort med gode drivere, så ser ikke 1.6 så jævli ut. Jeg har et riva tnt2 ultra uten nvidia driver, siden radeon 9600 ikke funker, og grafikken på 1.6 er en smule grotesk, men jeg spiller det forsatt. Gameplayet teller mest. Hvor mange tror du kommer til å spille HL1:source igjennom flere ganger? De spiller vel det fordi spillet er så mye "bedre" enn den orginale. Spillet er likt, men grafikken er annerledes.

 

Lindquist: Enig i det med taktikker og aim :thumbup:

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
[iC,10/12/2004 : 15:46] Endelig er 100 år gammel antikk-skrap på vei ut! :thumbdown:

På høy tid - forhåpentligvis fører CS:Source til en god del nyrekruttering blant yngre gamere idag som synes den opprinnelige CS ser helt håpløst gammeldags ut.

 

Til og med jeg har begynt å spille CS igjen etter flere års pause :)

Det er vel ganske mange fjortisser som rekrutteres til 1.6 da!

Lenke til kommentar
* Så lite på det grafiske at strategi kommer frem, man må ha IQ!

CS:S

Absolutt den DUMMESTE påstanden jeg noensinne har hørt (nesten iallefall). Jo flere objekter og elementer på skjermen jo bedre konsentrert/fokusert må du være. Noe CSS har. Du kan også bruke objekter som lokkemiddel/avlede (men kanskje du trenger litt mer "IQ" for å skjønne det)

 

* Bedre grafikk, flere bugs

Nei, ingen grafikkbugs

 

* Folk kaster heller HE'ene på tønner for å se dem fly 'ekte' istedenfor å spille

* Folk kikker heller på den pene veggen som skinner

Ikke nå lenger.. det er klart noen gjør det i begynnelsen, hva annet forventet du? :roll:

 

* Finnes så lite anti-cheat at man kan jukse ved bruk av en gameboy og et par strips ( og lommekniv seff, default!)

Kommer snart...

Lenke til kommentar
Ja til surrete teamplay, elendige baner, ødelagt spray og en måte å skyte på som gjør hvem som helst til verdensmester!!!11

Ødelagt spray? Elendige baner? Syns de er blitt bedre jeg da.. Det er hvertfall blitt mer realistisk, og det er vell det som er vitsen i cs. Eller?

Det med team play kan du jo ikke skylde source for, du får heller sparke kameratene dine i ræva om de ikke klarer bedre...

Lenke til kommentar

Ødelagte maps, hmm er ikkje enig der da! eneste irriterene ting innenmap i css er på mappet aztec, de tønnene som står nære døren kan gjøre gamet surt til tider :thumbdown: enten står de i veien, eller så kiler de deg fast ect. Vel tønner på andre map kan også ha samme effekt da :tease:

 

EDIT: At teammates taktikken i css ikkje funker har jo ingenting med spillet i seg selv å gjøre! det er jo opp til hvert enkelt team å fixe, eller til hver enkelt person om han velger å følge eller ikkje.Så det argumentet der er skikkelig sugent :nei:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

ja, fyfaen.. cs 1.6 sux

 

<3 alle spill som har bra grafikk og ikke ser ut som cs fordi det suger HEHE lolz?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

 

skjerp dere, alt ekke grafikk "ÅJO MEN CS SER UT SOM SPY PÅ OPPKAST MED GRUS OPPÅ"

 

gamez diz dayz, them iz leik nice on distance leik if you know what im sayin, yo ^^

Lenke til kommentar
ja, fyfaen.. cs 1.6 sux

 

<3 alle spill som har bra grafikk og ikke ser ut som cs fordi det suger HEHE lolz?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

 

skjerp dere, alt ekke grafikk "ÅJO MEN CS SER UT SOM SPY PÅ OPPKAST MED GRUS OPPÅ"

 

gamez diz dayz, them iz leik nice on distance leik if you know what im sayin, yo ^^

hmm ingenting personlig men det der tror eg var den fææleste posten eg har lest på lenge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...