DezTruckTor Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei Jeg har litt problmer med mysql og php. Når jeg prøver å kjøre php-dokumneter på serveren min (apache 2), få jeg feilmeldingen: Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\3C\news\db.php on line 2 Alle kommandoer som ikke har med MySQL virker fint. MySQL er startet, og står i tjenestelisten til apache. Hva er galt med mysql oppsettet mitt? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Les litt her: http://no.php.net/mysql EDIT: Småplukk Endret 10. desember 2004 av kakkle Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Er PHP kompilert med MySQL-støtte? Dersom du bruker PHP 5.0.x så er det viktig å huske på at MySQL-støtten til PHP ikke lenger er med som standard. Edit: du kjører Windows ja. Sjekk og dobbeltsjekk at MySQL-modulen til PHP blir lastet i php.ini. Det skal mao. ikke være en semikolon foran linjen med det modulnavnet. Endret 10. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Nå har jeg reinstallert mysql og php men php finner ikke mySQL-dll Jeg har satt php til å lete: extension_dir = C:\php\ext Der har jeg php_mysql.dll Men php finner den ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå