e1nar Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg kom hjem fra jobb, ante fred og ingen fare helt til jeg slo på pc'n og den startet som vanlig opp (de første 15sekundene) helt til skjermen ble svart! Pc ventet etter 5min fikk jeg melding om å system gjennopprette systemet via XP-cd, noe som jeg gjorde. Til min store forskrekkelse var alle brukere slettet!!! Evil or Very Mad Og mine dokumenter som var gjort privat har jeg derfor ingen tilgang til!!! c:My old Disk Structure\Documents and Settings\bruker... Trenger hjelp med å få tilgang til mine dokumenter! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Velkommen til forumet. Øvers i windows kategorien er det en tråd hvor du finner hjelp til vanlige problemer med windows. Her er linken Siterer meg selv fra den tråden, så får du tilgang igjen : Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows"Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l. Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. Mer om enkel fildeling Dette burde gjøre susen Lenke til kommentar
e1nar Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Hei! det virket ikke til meg. Bruker norsk home edition. var ingen ting som het for sikkerhet ol. bare Generelt, Deling, Tilpass... Håper du kan gi meg mer inf. takk sä mycket Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Siden du har XP home edition må du se her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...;308421&sd=tech If you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå