Pysj`n Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei, Jeg har nettop kjøpt meg et Creative Vibra 128 lydkort. Fra før har jeg et innebygd lydkort på mitt aopen via hovedkort. Jeg disablet dette interne lydkortet før jeg installerte mitt nye. Så installerte jeg drivere osv. Når jeg nå skal spille av lydfiler blir det bare skurring fra høytalerne. Noen som har noe forslag til hva det kan være? Mvh Per Olav Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Dersom du kjører Vcool eller tilsvarende programmer som enabler "halt" funksjonene på prosessoren, er det stor sannsynlighet for at det er dette som ødelegger lyden din. Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg kjører ikke vcool nei. Jeg har en clean install av Windows XP på maskina mi nå. Trodde kanskje det var Win2k server som fucka opp lyden. Men ble likedan i WinXP også. Noen flere forslag? Mvh Per Olav Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Har du prøvd en annen PCI port? Vet du at lydkortet fungerer slik det skal? (har du testet i en annen maskin) Er det riktig driver du installerer? (Skal ikke være nødvendig med driver i windows XP) Kan det være noe så enkelt at utgangsnivået på lydkortet er satt så høyt at det vrenger lyden? (litt søkt kanskje, men hva gjør man ikke for å finne eventuelle feil?) Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg skal prøve lydkortet på en annen maskin idag. Men utgangsnivået er ikke for høyt. Når jeg f.eks spiller av en mp3fil så blir lyden helt for jævlig, samtidig som den spiller av sangen for fort. Går vel omtrent dobbelt så fort som den skal. Jeg har prøvd kortet i 2 forskjellige pci-spor så det tror jeg heller ikke er problemet. Jeg tror det kan være noe problemer med mitt via chipsett. Men har lagt inn siste via 4in1 drivere. Mvh Per Olav Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hadde akkuratt samme lydkortet selv før, prøvde både i xp og win2k, skurring begge plassene. I win98 funka det helt fint,og jeg prøvde alle driverene som fantes på markedet,tislutt måtte jeg bare gi opp. Har også VIA chipsett, kan godt være at det er det som er grunnen.. Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Ser ut til at det er noe med kombinasjonen med Vibra 128 og VIA chipsett da ja. Var også det jeg fryktet. Da er det vel en god grunn til å kjøpe nytt HK og CPU da. Merkelig det funket i Windows98 da egentli. Mvh Per Olav Lenke til kommentar
bidz Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 hadde også samme lydkort og et via-basert hovedkort, og hadde samme problemer med lyden. Lenke til kommentar
jag Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hvis HK benytter 686B southbridge kan denne 686B patchen hjelpe. Står at den er for SBLive, men verdt et forsøk? Du kan laste den ned herfra: http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Thanks Jag!! Skal prøve den når jeg kommer hjem fra jobb. Hvis den fungerer på SB Live så bør den fungere på mitt Vibra 128 også. Skriver tilbake så snart jeg har prøvd tipset ditt. Mvh Per Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå