jonki3 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har et lite problem her på skolen nå, jeg skal skru av serveren på skolen her nå men jeg får bare "Access is denied. (5)" hvordan får jeg skrudd av denne servern raskest mulig? det haster!!!! Takker får alle SERIØSE svar!! Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Ta strømmen på den... SERIØST! Endret 10. desember 2004 av kvamzi Lenke til kommentar
skille Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvilken server er det? OS etc? Du har administrator rettigheter til den? -Trond Lenke til kommentar
jonki3 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Det går ikke, jeg må skru den av riktig! vist ikke så blir det mye styr med å starte den igjen. Lenke til kommentar
jonki3 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Hvilken server er det? OS etc? Du har administrator rettigheter til den? -Trond Jeg er logget inn som "lærer" det er windovs server 2003 Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Du må være Admin for å få tatt shutdown på Windows 2003 Server. Hvor er IT ansvarlig? Ring ham eller ta strømmen hvis det haster. Lenke til kommentar
jonki3 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 vist jeg skriver "shutdown -a" så kommer denne meldingen opp. vist jeg skriver bare "shutdown" så kommer det masse kommanoder som jeg kan velge mellom men ingen av dem virker. Lenke til kommentar
skille Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvis du høyre klikker på start-knappen. Vises det da Åpne mappen All Users og Utforsk mappen All Users? (helt i bunnen på menyen som kommer opp.) Vises ikke dette har du ikke administrator rettigheter, og da ikke tilgang til å slå av serveren. Windows Server 2003 er ganske streng.. -Trond Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Om dette ikke er en dårlig spøk, må ENTEN du ELLER gruppa du er medlem av ha admin rettigheter. Men om det virkelig bråhaster, må du jo vurdere konsekvensene ved å ta strømmen og ved å ikke gjøre det.... Lykke til heheh edit: Leif Endret 10. desember 2004 av SuperFly Lenke til kommentar
jonki3 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Du må være Admin for å få tatt shutdown på Windows 2003 Server. Hvor er IT ansvarlig? Ring ham eller ta strømmen hvis det haster. IT ansvarlig er ikke mulig å få tak i nå¨men hvordan kan jeg logge inn som admin? jeg kommer ikke helt inn får jeg får access denied der å... Lenke til kommentar
skille Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 shutdown kommando er "shutdown -r -t 0" (uten klammer). -r er for reboot, -t x er tid, x er antall sekund før den booter. -Trond Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 bruk telnet hvis telnet er starta på maskinen. skriv i kjør: telnet <datamaskinnavn> så når du er i C:\ skriver du taskkill /f /im svchost.exe vet ikke om du skrur av maskina feil ifølge deg men Lenke til kommentar
jonki3 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Hvis du høyre klikker på start-knappen. Vises det da Åpne mappen All Users og Utforsk mappen All Users? (helt i bunnen på menyen som kommer opp.)Vises ikke dette har du ikke administrator rettigheter, og da ikke tilgang til å slå av serveren. Windows Server 2003 er ganske streng.. -Trond kommer bare propetires der... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hehe, bare sånn til info: "Elev server på skolen vår?!" betyr noe helt annet enn "Elevserver på skolen vår?!"... men ærlig talt, hvorfor skal du rote med å restarte den serveren så lenge du ikke er administrator? tror du burde holde deg unna den. Lenke til kommentar
skille Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Der ser det ut til at forumet kom opp igjen Om du bare ser properties der, betyr nok det at du ikke har administrator tilgang. Har du administratorpassordet, kan du prøve å logge deg av, for å logge deg på med administrator. Du må nok få tak i administrator for å få passord til admin bruker. Ellers er nok eneste mulighet å ta strømmen på serveren -Trond Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hehe, bare sånn til info: "Elev server på skolen vår?!" betyr noe helt annet enn "Elevserver på skolen vår?!"... men ærlig talt, hvorfor skal du rote med å restarte den serveren så lenge du ikke er administrator? tror du burde holde deg unna den. Lurer litt på det samme selv, ikke er trådstarteren admin, og for å være litt frekk, så virker det ikke som han har utrolig god peiling heller, så hvorfor skal han være bortpå denne maskina? AtW Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 fordi han vil lage pur på skolen...? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Sant så sant, ATW... "Noob - step slowly away from the server and noone will get hurt!" *Tronaldo* Lenke til kommentar
skille Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hehe, bare sånn til info: "Elev server på skolen vår?!" betyr noe helt annet enn "Elevserver på skolen vår?!"... men ærlig talt, hvorfor skal du rote med å restarte den serveren så lenge du ikke er administrator? tror du burde holde deg unna den. Lurer litt på det samme selv, ikke er trådstarteren admin, og for å være litt frekk, så virker det ikke som han har utrolig god peiling heller, så hvorfor skal han være bortpå denne maskina? AtW Kanskje det er en elev server, der de har lagt inn noe serverprogramvare så det kan bli en elevserver? Men de trenger å restarte serveren for å få brukt det? -Trond Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 ATWindsor: Stiller meg like skeptisk, virker mer som noe tull som foregår. Du har ikke tilgang til å slå av maskinen og da skal du ikke slå av maskinen heller. Kapisj? Tror vi stenger denne tråden først som sist... og ps: Vi har ingen problemer med å se hvor et innlegg er postet fra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg