Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen 'trådløse' spørsmål

Anbefalte innlegg

Har satt opp 3 WLAN-nettverk den siste tiden, 2 hos venner og 1 hos meg selv, hvor jeg lurer på en ting.

På det første jeg satte opp ble pc'n automatisk koblet opp mot AP/Router og Internet etter at pc'n er slått på. På de 2 siste må jeg koble meg opp manuelt etter å ha slått på pc'n. De 3 jeg har satt opp er av forskjellig fabrikat så jeg vet ikke om det kan ha noe med hva produktet støtter eller om det er noe med innstillingene som er feil...

På mitt eget WLAN har jeg satt opp Belkin-ruteren som et rent AP (bak Netopia-ruteren fra NGT) og kryptering med WPA-PSK og MAC-filtrering og slått av broadcast.

Hvordan kan jeg vite/sjekke om sikkerheten er god/god nok ? Finnes det noen programmer som er beregnet på dette ?

Endret av JarleW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sant du ikke bruker spesielle program fra produsenten burde de oppføre seg likt alle sammen. Windows skal vel vanligvis automatisk koble til nettverket når du slår på maskinen, min gjør i alle fall det. Er noen innstillinger her og der du kan se på, men jeg husker ikke akkurat hvilke.

Sikkerheten din er nok så god som den blir. Med WPA, mac-filtrering og ingen broadcast er det ikke så mye annet du kan gjøre, og det burde gjøre det rimelig vanskelig å komme seg inn på nettverket (selv om det selvsagt ikke er umulig). Ser i alle fall ikke hvorfor noen skulle bry seg med et så godt beskyttet nettverk når det sansynligvis er massevis av andre nettverk rundt omkring som står vid-åpne eller bruker WEP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...