Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med TeleVoIP?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med denne leverandøren av IP-telefoni? Etter det jeg kan se så virker det som et meget bra opplegg og har bestilt en adapter for å teste ut dette. Men lurer på hvordan kvaliteten er? Jeg har en charlie-linje fra NGT (1700/512).

Jeg ringer i snitt maks en time i måneden og har lenge irritert meg over de faste kostandene en linje fra Telenor koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gode erfaringer med TeleVoIP. Kan være litt tuklete å sette opp (noe jeg antar gjelder de fleste løsninger), men når det funker er det stort sett stabilt med bra nok lydkvalitet (dårligere enn vanlig fasttelefon, men bedre enn mobiltlf.!).

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar
Har gode erfaringer med TeleVoIP. Kan være litt tuklete å sette opp (noe jeg antar gjelder de fleste løsninger), men når det funker er det stort sett stabilt med bra nok lydkvalitet (dårligere enn vanlig fasttelefon, men bedre enn mobiltlf.!).

timtowtdi

Samme erfaring her. Jeg bor i Oslo og har NGT1700/512.

Damer syns av en eller annen ubegripelig grunn at det er OK å snakke en time i telefonen, så da er det endel å spare på Televoip fremfor mobiltelefon...

Må vel også si at driftssikkerheten har blitt bedre og bedre, lenge siden det har vært noe som helst tull.

Mitt oppsett er seriekobling:

Telefonlinje -> NGT router -> Televoip boks -> hjemmenettverksrouteren min

Har satt NGT routeren og Televoip-boksen til å videresende alt, slik at porter først stenges i hjemmenettverksrouteren. Televoip-bosken har en egen innstilling for DMZ som gjør at alt videresendes (med unntak av telefonlinja da ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...