MrKnight Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Hei. Skal kjøpe en IBM bærbar PC på www.ibmshop.no, eller kk88.no, en av de billigste der. Siden fremtrer ikke så veldig seriøs, butikkløsningen osv. i sammenligning med andre shoper som jeg har handla i. Selv om de egenltig er ganske så proffe og seriøse!? Saken er nå jeg MÅ forhåndsbetale. Jeg kunne få faktura i posten (tar noen dager) eller legge inn summen på deres kontonummer og referere til mitt ordrenr og navn. Så får jeg håpe på at sender pcen på mandag/tirsdag. Er dette trygt? Er det noen andre som har kjøpt noe der og som kan gå god for de? Endret 10. desember 2004 av jooachim Lenke til kommentar
horebore Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hehe, det ser tull ut, men ibmshop/kk88 er faktisk den eneste norske online ibm-partner. ibm-partner=sikkerhet Lenke til kommentar
MrKnight Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Ok Noen som har handla PCer der da? og forhåndsbetalt de? Har du fått PCen? he he Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jada, KK88 er noen kremmere, men du kan trygt handle av de. Meg bekjent har solgt IBM PC nesten så lenge IBM har bygd dem... Så det er bare å handle! Lenke til kommentar
jtn79 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Har handlet fra ibmshop/kk88 flere ganger, ingen problemer. Varene har kommet fort. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) ------ Edit. off-topic Endret 10. desember 2004 av tore45 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ikke kjøp noe hos noen du MÅ forhåndsbetale hos, det er et tegn på at de er useriøse. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ikke kjøp noe hos noen du MÅ forhåndsbetale hos, det er et tegn på at de er useriøse. Eller at de vet hvordan de skal drive butikk? Lenke til kommentar
MrKnight Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 jtnj79: Forhåndsbetalte du? Før du fikk faktura? jeg kunne forhåndsbetale ved å bare overføre penga på kontoen deres med ordrenr og navnet mitt. blackbrrd: Ja, jeg liker det heller ikke, men saken er det at du MÅ forhåndsbetale på alle webshoper....hvis ikke du kjøper en pc til 15 000 da. Her er det snakk om en pc til 6000. De sa at de hadde bare 5% fortjeneste på den og de ikke sendte ut i oppkrav pga mange tullete bestillinger. Kunder henta ikke varene sine osv. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 går ann å handle fra http://www.dataprodukt.no/ og da... Lenke til kommentar
jtn79 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 jooakim, forhåndsbetalte en bærbar, men minne/oppgraderinger har jeg fått med faktura Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 jtnj79: Forhåndsbetalte du? Før du fikk faktura? jeg kunne forhåndsbetale ved å bare overføre penga på kontoen deres med ordrenr og navnet mitt. blackbrrd: Ja, jeg liker det heller ikke, men saken er det at du MÅ forhåndsbetale på alle webshoper....hvis ikke du kjøper en pc til 15 000 da. Her er det snakk om en pc til 6000. De sa at de hadde bare 5% fortjeneste på den og de ikke sendte ut i oppkrav pga mange tullete bestillinger. Kunder henta ikke varene sine osv. En seriøs butikk hadde latt deg bruke visa e.l. Hvis butikken går konk eller bare lar være å gi deg varen eller tilsvarende så er det visa som tar støyten, ikke du. Det finnes utallige eksempler på folk som har blitt svindlet, eller har mistet pengene sine pga forhåndsbetaling. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Hei. Skal kjøpe en IBM bærbar PC på www.ibmshop.no, eller kk88.no, en av de billigste der. Siden fremtrer ikke så veldig seriøs, butikkløsningen osv. i sammenligning med andre shoper som jeg har handla i. Selv om de egenltig er ganske så proffe og seriøse!? Saken er nå jeg MÅ forhåndsbetale. Jeg kunne få faktura i posten (tar noen dager) eller legge inn summen på deres kontonummer og referere til mitt ordrenr og navn. Så får jeg håpe på at sender pcen på mandag/tirsdag. Er dette trygt? Er det noen andre som har kjøpt noe der og som kan gå god for de? Her er en tråd jeg startet om IBMshop og deres tolkning av angrerettloven. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=323879&hl= Jeg ville aldri kjøpt noe som helst av noen som ikke (etter midt syn) vedkjenner seg norsk lov på dette punktet. Endret 11. desember 2004 av SILVERDOM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå