Radar911 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Sett at man har flere filer med følgende kode: <?php $dbcnx = @mysql_connect('localhost', 'root', 'xxxxxxx'); if (!$dbcnx) { die( '<p>Unable to connect to the ' . 'database server at this time.</p>' ); } if (! @mysql_select_db('jesusreviews') ) { die( '<p>Unable to locate the ' . 'database at this time.</p>' ); } ?> Er det mulig å lagre denne login informasjonen i en separat fil, og så referere alle de andre filene til den separate filen for å logge inn til sql databasen? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) require_once() edit: klikkbar Endret 10. desember 2004 av fjartan Lenke til kommentar
audunr Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvis du vil ta det et steg videre, sjekk om du kan bruke Pear:DB, link: http://pear.php.net/package/DB Jeg har en fil som jeg inkluderer i hvert script som bruker funksjonene i DB. Filen inneholder funksjoner som sjekker resultatet fra DB sine funksjoner for feil og lignende. Dermed kan jeg skrive noe slikt i selve scriptet mitt: DBQuery("select blablabla"); DBQuery er en funksjon jeg selv har skrevet, som ser slik ut: function DBQuery($Query) { global $DB,$Queries; $Result = $DB->query($Query); $Queries++; if (DB::isError($Result)) { trigger_error($Result->getMessage() . '<p> </p>' . $Result->getUserInfo()); } else { return $Result; } } Og tilsvarende for andre funksjoner jeg trenger i Pear:DB. Fordelen er at databasekoden blir mer uavhengig av hvilken database du bruker, i alle fall når du får til å unngå mysql_* funksjonene fullt og helt, og bare bruker Pear:DB. En del av de andre funksjonene til Pear:DB forbedrer også sikkerheten uten at du trenger å tenke så mye på det selv. MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå