Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorhavari? Sierra 2.0CL DOCK


Kløno

Anbefalte innlegg

Skulle selge min 91/92 mod. Sierra 2.0 CL idag(140.000km). Kjøperen hadde kjørt fra OSLO til vestlandet i løpet av natten. Han gikk over bilen og han virka fornøjd. Så skulle han start bilen....Kabang klonk klonk. KA i h******.

Motoren står bom fast. :eek:

Det merklige er at bilen virka glimrende igårkveld. :wallbash::wallbash:

Noen som veit ka som kan ha skjedd?

Forbanna dritt!!

:wallbash::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bilen virket helt tilfredstillende dagen i forveien og det skjedde akkurat da bilen skulle startes kan det godt være registerkjea som har hoppa over noen hakk og ventilene som har åpna akkurat da stempelet var på vei opp. Kanskje kjea var så slapp at rykket fra starteren ble for voldsomt.

Lenke til kommentar

Stemplene kan overleve. Selv om det blir merker/hakk i de kan de fortsatt brukes, så lenge de ikke er ødelag i kanten. Sist jeg opplevde motorras pga registeret klarte ventilene å lage store og dype hakk i stemplene, men stemplene lever i beste velgående enda. Ventiler og støtstenger (som så ut som bananer) var det riktignok bare å kaste.

 

Dette er forøvrig det ene tannhjulet fra da registeret hoppet over ;9

Lenke til kommentar

Du bør nok ta av toppdeksel/registerdeksel å se hva du finner ja.

Høres ikke så hyggelig ut det der..

 

Itchy Skrevet 11/12/2004 : 04:36

  følte du deg smart da? 

:whistle: Bilen er bra den, sikkert bare pluggene...

 

Litt av et havari det der Ezekiel :p

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
følte du deg smart da?

ÆÆÆ, nei!

 

Men mirakelet har skjedd!!!

Han som bilen står hos skulle dagen etter bare prøve en siste gang å starte.

Den sa "plump" første gangen, og så startet bilen. :!:

Og no går den like fint som alltid; høres det ut som ihvertfall.

 

Det eg glemte å fortell i første post er at topp-pakningen har lekt noen måneder.

Og før han skulle starte/kjøre ville eg fylle på med vann.

Og slik eg har forstått det så har dette vanne kommet ned i sylderene(en eller flere)

og ligget mellom stempel og toppen. Og vann skal ikkje være så enkelt å komprimere visst. Og dette vannet har etter all sannsynlighet rent ned i maskinen i løpet av natten. :w00t::whistle:

Skal få skiftet topp-pakning til våren så får vi se.

(Kjøpte ny bil for to uker siden, så ingen hast)

Lenke til kommentar
Kløno Skrevet 13/12/2004 : 09:20

Det eg glemte å fortell i første post er at topp-pakningen har lekt noen måneder.

Og før han skulle starte/kjøre ville eg fylle på med vann.

 

Hmm, glemte du muligens å si det til han som skulle kjøpe den også.. :whistle:

 

Men men, er jo både gode og dårlige nyheter da, toppakning er jo litt jobb, men lite i sammenligning med havari etter regrem ryking...

 

Skift olje om du skal kjøre igjen da, er vel sikkert endel vann der nå, forøvrig er det jo ikke så lurt å bruke den i det hele tatt, men det skjønner du sikkert selv :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...