Sjefern Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Når jeg skal overklokke cpuen min (i bios) har jeg valget mellom "cpu only" og "cpu+agp". Jeg vet jo selvfølgelig at agp er der skjermkortet sitter men jeg vet ikke hva som skjer når jeg velger "cpu+agp". Hadde vært fint om noen kunne forklare meg hva dette var Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Alltids noen som hjelper hvis du spesifiserer hovedkort modell og diverse andre settings. Prøv det du Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Det kan da ikke ha så mye å si hvilket msi hovedkort det er snakk om? Jeg regner med at uansett hvilket hovedkort det er snakk om så gjør instillingene det samme? Men her er hardwaren min hvis det hjelper noe P4 2,53GHz "Northwood", 1024mb Kingston value PC3200, 2x120GB + 1x160GB HD, POV 6800GT 256MB, 16xDVD, Nec 2510a, AUDIGY 2 ZS 7.1, MSI 865G neo2 hovedkort, Creative 7.1 høytalersett. Dette var fra profilen min. Hvilke settings er det du mener? Det er jo nettopp settings jeg lurer på. Hva settingsene gjør. Nå husker jeg ikke akkurat hva det står som overskrift i den kategorien jeg snakker om i bios men det er som sagt i den samme kategorien som jeg kan stille mhz opp og ned. Altså der jeg overklokker. Føler ikke at jeg har sagt så mye mere enn det jeg allerede hadde gjort men håper dette hjalp alikevel. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 settings = hardware Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Vet du hva det gjør eller ikke? Er det noe mere info du mangler? Skjønner ikke helt hvor du vil hen... Lenke til kommentar
cyrilf Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 De fleste hovedkort har PCI/AGP Lock, som låser AGP/PCI bus'ene fra å bli klokket når du klokker CPU'en, MSI hovedkortene har nok bare en annen løsning på å skru på AGP/PCI Locken. Situasjonen er slik at når du klokker CPU'en på de fleste kortene, så klokkes også PCI OG AGP portene etter, siden verken agp eller pci portene tåler så mye klokking, så er dette en negativ ting i de fleste tilfeller, og hindrer hvor mye du kan klokke CPU'en før du bajser til PCI/AGP'en. Konklusjon: CPU = Klokker bare CPU'en. CPU+AGP = klokker hele greia. klokke agp = bad klokke cpu = good(ingen garantier der dog) Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Sånn det er ja! Tusen takk for svar cyrilf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå