oyvindel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei, Holder på å lage et trekabinett, og trenger litt tips her ang. vifter. Fremsiden av kassen består av hele 15 stk drevkabinett med innebygd vifter (http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=DHCU43&toc=3880), og ser da for meg at eg ikke har behov for mer innblåsning fremme. Kabinettet er hele 60cm dypt (fra front til bakdeksel), og her er "problemstillingen" min ang. lufting. Hva bør eg ha av vifter (sidene? top?) bak? Tenkte på 4 stk 120x120mm vifter hvorav 2 er helt på toppen på bakdeskselet, og 2 midt i. Helt nede tror eg ikke eg trenger utblåsning av luft da uansett varmen stiger. Det er også 2 stk. strømforsyninger her hvorav begger har vifte under seg innvendigt, og selvfølgelig blåser også ut. Totalt sett vil det være 6 vifter bak da som blåser luft ut. Trenger ikke noe filter eller noe på bakviftene, men da platene i kabinettet er 18mm ser eg kanskje for meg at eg trenger noe mer en bare selve viften (?), og kanskje et adapter eller noe koblet til. Og hvis eg trenger vifter på siden(e) eller top, hvordan bør eg gjøre dette? Er mye å forklare, og er ikke sikkert eg har fått med meg alt så bare spør i vei hvis noe er uklart. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 I stenden for å kjøpa 15 stk kjølte drevrammer ville eg heller ha satsa på noko slikt som detta. Drevramme med 80mm vifte. Sidna du skal laga kabinete sjølv ville eg ha laga min eigen patent. Eg ville plasert 120mm vifter i front av diskane og latt dei blåsa ut. Då kjem ikkje den varme lufta inn i kabinetet. 120mm vifter støyer ikkje så mykje som dei små viftene som er i drevramma du linka. Vifter i sida er ikkje nødvendig. 3 vifter bak og 1 i topp er nok trur eg. Filter på viftene er nok lurt. Med så mykje luftgjennomstrømning blir fort støv. Ein slik trakt inn til cpu kjølaren er ein god ide. Har du noko skisse over kabinettet? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 *snip* http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=STB3T4E1 Denne er nok et bedre alternativ, vibrasjonsdempende. Bør dra luft inn i bunn foran, og varm luft ut bak. Med et par av de rammene kan du ha en eller to vifter bak i kabinettet til å trekke ut, helst 120mm, da disse kan flytte mer luft åp mindre turtall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå