lama76 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg skal bygge opp en ekstra pc, men blir litt usikker på om hvilken CPU jeg kan bruke. Hovedkortet er et tre år gammelt ABIT hovedkort og tidligere har jeg benyttet en CPU av typen 1.13 GHz, 266 MHz Thunderbird. Dette hovedkortet skal jeg benytte i en anne pc, men jeg er usikker på om det vil fungere med XP- prosessorer (selv og FSB er identisk på 266 MHz)? Har noen noe hjelp å komme med her om hva jeg eventuelt skal se etter? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Se etter, fysisk, på hovedkortet hva det heter, og google deg frem til hvilke prosessorer hovedkortet støtter.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Sjekk på hjemmesiden til ditt hovedkort Merke og Type, se etter om du kan finne BIOS oppdateringer. det pleier også stå der hvilke BIOS som støter hvem CPU og hvor stor osv. Endret 10. desember 2004 av Mekkeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå