Gå til innhold

Xbox v1.0 fjerne GPU vifte

AndArne

Anbefalte innlegg

Hoi!

Jeg har tenkt å senke støynivået i min Xbox v1.0 og har sett at flere anbefaler bruk av kjøleribben Zalman NB32J til dette formålet.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i denne kjøleribben i Norge? Alle nettsjappene jeg har funnet som fører Zalman har kun Zalman NB47J og den er litt for høy til å passe inn i boxen.....tror jeg.

A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du ser på diverse tutorials på denne siden:Xbox-scene.com Tutorials. ser du at det er mulig og installere 80mm vifte. men en må modifisere litt. skjære bort litt plast her og der.

Jeg får vifte i posten i dag, papst 80mm 12dB. Skal bruke denne og kjøre den på 12 volt. kabinettviften som står originalt får 7 volt. kommer også til å ha på artic silver 5 på både CPU og GPU. jeg kommer og til å la GPU viften gå på 7 volt i stedet for 12. Regner(håper) det går bra :)

Lenke til kommentar

Bra!!!

Har tenkt til å gjøre det samme med min XBOX. Hold oss oppdatert om hvordan ting går underveis. Noen sier at det går fint uten noen vifte i det hele tatt på 1.0 versjonen av xbox'en med en bra VGA/Chipset kjøler.

Har tenkt og prøve meg med CoolerMaster PAC-P01 eller en stillegående vifte montert på den orginale kjøleren. Er enda litt usikker. Vi får se. Blir det mye kutting av kabinettet med en 80mm "utblås" vifte?

Lenke til kommentar
Har ikke fått montert vifte ennå har oppgradert fra X2.2 til X3 og nå virker den ikke i umoddet tilstand  :cry: må få til det først, men kommer tilbake med rapport etterpå.

Rart. Hvorfor virker den ikke i umoddet tillstand? Om du kjører MSdash fra EvolutionX eller hva du enn kjører, virker maskina da? Får du feilmelding? (I moddet tillstand altså)

Edit. Dårlig forklart. :no:

Endret av t_k
Lenke til kommentar

Har nå montert ny vifte, og må virkelig si at det hjalp på lydnivået. tempen ligger på 49-53 grader etter en time eller to med spilling. Måtte klippe bort en del av chassiset som harddisken ligger i, men det gikk bra. Var også hendig å ha en dremel for hand, måtte slipe bort en del hjørner på selve viften.

Har også montert på en bryter på strømmen slik at jeg kan ha den originale hardisken på når chippen er av, og en 120 gig harddisk på når chippen er på :D Fikk ikke dette til å fungere med en gang, men hadde backup av det originale innholdet på harddisken, la dette tilbake på original disk og dermed virket det som det skulle :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...