AndArne Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hoi! Jeg har tenkt å senke støynivået i min Xbox v1.0 og har sett at flere anbefaler bruk av kjøleribben Zalman NB32J til dette formålet. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i denne kjøleribben i Norge? Alle nettsjappene jeg har funnet som fører Zalman har kun Zalman NB47J og den er litt for høy til å passe inn i boxen.....tror jeg. A Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 du kan jo sette ned spenningen på den som står til 7 volt og sette inn en annen kabinettvifte blir bra resultat det også tror jeg. GPU vifta er den som bråker mest og blir mye roligere ved 7 volt. Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Tenkte egentlig å sette inn kjøleribbe OG bytte kabinettvifta i samme operasjon. Det ser ikke ut til at det er noen som vet hvor de selger NB32J, så jeg får kanskje skaffe meg en NB47J og ta frem Dremelen Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Du kan kanskje kjøpe fra utlandet. case-mod.com det er også en tilsvarende kjøler med samme dimensjoner på databutikken.com: Databutikken-CoolerMaster PAC-P01 Northbridge Cooling Black Endret 14. desember 2004 av JTJ Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Har du lagt på kjølepasta? Broren min Chipper X-Boxer og han måtte legge på et lag med Artic silver 5 på cpuen for det var ikke kjølepasta der . Og da ble den mer stilli gående. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvordan kan den bli mer stillegående med bare kjølepasta? er ikke noe temp.styrt viftestyring på xboxen. ikke som jeg vet om ihvertfall. bare + og - på viftene. Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Takk for tipset JTJ! Du skulle ikke ha et tips for bytte av kabinettvifte også??? 70 mm er ikke standard sortiment hos mine prefererte nettsjapper. A Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Viss du ser på diverse tutorials på denne siden:Xbox-scene.com Tutorials. ser du at det er mulig og installere 80mm vifte. men en må modifisere litt. skjære bort litt plast her og der. Jeg får vifte i posten i dag, papst 80mm 12dB. Skal bruke denne og kjøre den på 12 volt. kabinettviften som står originalt får 7 volt. kommer også til å ha på artic silver 5 på både CPU og GPU. jeg kommer og til å la GPU viften gå på 7 volt i stedet for 12. Regner(håper) det går bra Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Good løkk med moddingen! Post gjerne resultatet, samt eventuelle problemer underveis. A Lenke til kommentar
t_k Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Bra!!! Har tenkt til å gjøre det samme med min XBOX. Hold oss oppdatert om hvordan ting går underveis. Noen sier at det går fint uten noen vifte i det hele tatt på 1.0 versjonen av xbox'en med en bra VGA/Chipset kjøler. Har tenkt og prøve meg med CoolerMaster PAC-P01 eller en stillegående vifte montert på den orginale kjøleren. Er enda litt usikker. Vi får se. Blir det mye kutting av kabinettet med en 80mm "utblås" vifte? Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har ikke fått montert vifte ennå har oppgradert fra X2.2 til X3 og nå virker den ikke i umoddet tilstand må få til det først, men kommer tilbake med rapport etterpå. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Har ikke fått montert vifte ennå har oppgradert fra X2.2 til X3 og nå virker den ikke i umoddet tilstand må få til det først, men kommer tilbake med rapport etterpå. Rart. Hvorfor virker den ikke i umoddet tillstand? Om du kjører MSdash fra EvolutionX eller hva du enn kjører, virker maskina da? Får du feilmelding? (I moddet tillstand altså) Edit. Dårlig forklart. Endret 17. desember 2004 av t_k Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har nå montert ny vifte, og må virkelig si at det hjalp på lydnivået. tempen ligger på 49-53 grader etter en time eller to med spilling. Måtte klippe bort en del av chassiset som harddisken ligger i, men det gikk bra. Var også hendig å ha en dremel for hand, måtte slipe bort en del hjørner på selve viften. Har også montert på en bryter på strømmen slik at jeg kan ha den originale hardisken på når chippen er av, og en 120 gig harddisk på når chippen er på Fikk ikke dette til å fungere med en gang, men hadde backup av det originale innholdet på harddisken, la dette tilbake på original disk og dermed virket det som det skulle Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Grattis med vel utført mod! Jeg føler inspirasjonen komme krypende og må nok se til å få gjort noen endringer selv også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå