Gå til innhold

Vil dette skjermkortet hjelpe ?

firberblad

Anbefalte innlegg

Jeg ser etterhvert et behov for å oppgradere maskinen min noe, men har ikke lomma full av penger. Kan derfor ikke gå over 4000.

Har i dag en P4 2.4 @ 2.7, 1 gb ram og et 9800 pro kort.

Vil et 6800Gt kort påvirke ytelsen mye, eller begynner CPU'en å henge etter?

Ser at jeg kan få POV sitt GT kort for ca 3295..

Bør jeg heller kjøpe ny CPU og hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett så er 9800 Pro godt nok enda. Jeg ville sagt at cpu'en din begynner å bli gammel. Jeg har også en P4 2.4 og 9800 Pro og merker at cpu'en kommer til kort i alle spill som er yngre enn ett år.

Det jeg har gjort er følgende: Kjøpt meg ny CPU AMD 64 3500+, Nytt heftig minne 1 gig, nytt HK. Dette kostet med 6300kr.

for å si det på en annen måte. Jeg ville absolutt oppgradert hvis jeg var deg. skjermkortet ditt er det siste jeg ville oppgradert da dette holder en liten stund til.

Jeg mener det er litt "waste" å kjøpe et bedre skjermkort til det systemet du har i dag.

Skulle jeg oppgradert så ville jeg aldri gått lavere enn 6800GT. Dette hevder jeg som 9800 Pro eier. For dem som har 9800 Pro så er den naturlige oppgraderingen et 6800GT tilsvarende kort. Men siden du strengt tatt ikke trenger å oppgradere skjermkort riktig enda, så ville jeg brukt pengene på å oppgradere cpu'en

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så har jeg ikke satt sammen systemet enda. Venter på Win XP fra en kamerat. Men jeg forventer natt og dag forskjell ja. Men det skal nevnes at jeg også bruker 1 gig SD ram på min nåværende pc. Dette er ultratregt. Men uansett så ville du nok merket stor forskjell.

Lenke til kommentar

Kan få denne for et nettotrekke på 320 fra lønna pr. mnd:

Prosessor: Intel P4 540J 3,2 GHz HT, 1 MB, 800 Mhz

Minne: 1024 MB DDR SDRAM PC400

Disk: 400 GB 7200 (2x200 S-ATA)

Diskettstasjon: Nei

Skjermkort: Radeon X800 XT (DVI, ViVo, PCIe)

Kort: FireWire,Cardreader Mediabay

CD/DVD: 16xDVD, Dual DVD+RW+R

(4/2,4/8/16/10/40x) double layer

CD/DVD-leser og CD/DVD brenner

Lydkort: Audigy 2 Lydkort

Nettverk: Modem, LAN

Tastatur: Wireless Multimedia Keyboard &

Optical Mouse

Programvare: MS WinXP Pro + SP2 + Works Suite

2004, 3 år NVC & NPF Pinnacle Studio

9.0 SE

Høyttalere: Creative Speaker Inspire T7900 7.1 Ret;

7 høyttalere + subwoofer

Er det å gå fe eller?

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Annet enn at min nå gamle pc er en intel pentium, så vet jeg ikke nok om intel til å si om du burde slå til eller ikke.

Mener du bruttolønn? eller nettolønn? Det er stor forskjell her da!

Hva blir liksom prisen for hele tilsammen?

Bruttolønnsordninger kan svare seg det!! Har selv hjemmepc via jobben, men vi fikk den egentlig gratis hehe...jobber sier dem eier dem så vi slipper å skatte for noe som helst.

MEN..det virker da som er bra oppsett. Bra skjermkort også!

Men hva må du ut med tilsammen?

Lenke til kommentar

Bruttotrekk er 498, og netto 320,- pr mnd. i 36 mnd...

Kanskje ikke den billigste løsningen på sikt, dessuten vil den nok trenge en oppgradering om 3 år..

Men ja skjermkort bra, diskplass helt grei. Skulle gjerne hatt litt mer info om HK, med tanke på senere oppgraderinger..

Vet ikke så mye om kabinettet, men det er siemens som setter de ihop.

Hadde mest lyst til å "designe" min egen hjemme pc, men det ville ingen andre.

Lenke til kommentar

Mitt råd! Drit i det tilbudet. Det er ikke noe særlig bra siden du har pc fra før. Dvs at du kan bruke mange ting om igjen. Kabinett, mus, tastatur, HDD, cd-rom osv..skjerm...

Du vil komme mye bedre ut med å oppgradere den pc'en du har nå!

Og det spes lydkortet og høytalere er for spes ivrige brukere. Helt unødvendig for de fleste, meg selv innberegnet. Med det tilbudet fra jobben så betaler du for mye "tull"

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Jeg ville iallefall oppgradert skjermkortet først,man trenger ikke ny pc av den grunn.så tar du bare ny cpu og hk neste gang du kjøper ny hardware.

Tror du kommer lengere i dx 9 spill med nytt skjermkort enn ny cpu..

Ps:billigere enn og betale i 3 år på en ny pc som er gammel når den er nedbetalt.

Lenke til kommentar

SDRAM er den største flaskehalsen i PCen din nå, og vil gjøre det vanskelig for deg å selge PCen brukt, selv med en 9800 Pro eller bedre skjermkort.

PCI-E skjermkort vil fortrenge AGP etterhvert, så spørsmålet er da: hvordan skal du oppgradere på en måte nå, som ikke stopper videre oppgradering senere?

Socket A har vart lenger enn forventet. Kanskje socket 754 vil vare lenger enn forventet også? Socket 754 HK, Athlon 64 2800+, og 1 GB DDR RAM vil koste ca 4000,- kr. Så kan du selge hele riggen senere, når du skal ha en PC med socket 939 (eller arvtageren).

EDIT: så nå at det var gamer73 som hadde SD RAM :blush: Men jeg mener allikevel at det er bedre for deg å bytte ut HK/CPU/minne enn skjermkort, og for 4000,- kr så får du det jeg har foreslått. Dersom du har PC2700 RAM eller bedre, så kan du jo fortsette å bruke det, og bruke mer penger på HK/CPU.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
  emacoolit skrev:
SDRAM er den største flaskehalsen i PCen din nå, og vil gjøre det vanskelig for deg å selge PCen brukt, selv med en 9800 Pro eller bedre skjermkort.

PCI-E skjermkort vil fortrenge AGP etterhvert, så spørsmålet er da: hvordan skal du oppgradere på en måte nå, som ikke stopper videre oppgradering senere?

Socket A har vart lenger enn forventet. Kanskje socket 754 vil vare lenger enn forventet også? Socket 754 HK, Athlon 64 2800+, og 1 GB DDR RAM vil koste ca 4000,- kr. Så kan du selge hele riggen senere, når du skal ha en PC med socket 939 (eller arvtageren).

EDIT: så nå at det var gamer73 som hadde SD RAM. Men jeg mener allikevel at det er bedre for deg å bytte ut HK/CPU/minne enn skjermkort, og for 4000,- kr så får du det jeg har foreslått.

Hvor ser du at han har sdram?

Lenke til kommentar

Oppgrader skjermkortet først du. :thumbup: Da vil CPU`en blir avbelastet i tunge spill så lenge du fyrer på litt ekstra med AA og AF. :)

Driver selv og oppgraderer fra et 9800XT til et X800XT PE! :D Kommer med info senere!

Jeg kommer ihvertfall til å oppgardere CPU`en når det begynner seg å nærme en Intel P4 4GHZ eller noe i den durren!

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...