Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Artikkel: Vi "modder" to WLAN kort.. *oppdatert*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Lurer på hvilken antenne du har moddet på Topcom-kortet.......og om rekkevidden ble bedre med de to antennen du viser her???

Jeg bruker den flate biquaden, og ja.. ytelsen ble helt sinnsykt mye bedre!!

 

5-6ggr ytelsen i forhold til antennen som orginalt står i kortet, fikk helt sjokk over det Topcom kortet :dribble: Sensitiviteten var enorm

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvile driver-versjon de som har utført modden på TopCom-kortet bruker, og hvordan dere får til å sette kortet til å øke sende-effekten? Får kun mitt til å sende på 40mW selv om jeg setter det til å sende på 100mW. Og er det mulighet i den driver'n dere bruker til å velge hvilken antenne som brukes??

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Artic. jeg trenger din ekspertise

 

jeg har nå endelig fått D-Linken men jeg stusser litt i hvor jeg skal plassere antennen og hente signalet ifra.

 

fremside.jpg

bakside.jpg

frem2.jpg

 

etter hva jeg kan se så ser det ut som om hele det store feltet på fremsiden av kortet har antennesignalet, og viss lupen min ikke lyver så er kontakten på baksiden loddet ned i jord og den får signalet fra den lille rekken med komponenter.

 

det ser ut til at der orginalt var planlagt to antenner på denne usb saken men av ukjente grunner så har dem gått vekk ifra det. tenker jeg kanskje kan bruke den plassen til å montere en rp-sma kontakt på (kannibalisert fra det billige topcom kortet fra elkjøp), eller hva tror du?

 

jeg har prøvt enheten på laptopen mens jeg var ute og du dæven, den er helt syk. der det innebygde wlan kortet på maskinen bare såvidt greier å konstantere at der er ett signal så plukker usb saken opp fire gode signal, og det i kraftig snøvær.. :mrgreen:

 

lurer på hvordan den vil oppføre seg med en kraftigere antenne.. :dribble:

Lenke til kommentar

Har vært offline en periode pga administrasjon av div nettverk hos kundene mine.

 

Så du omsider hadde funnet godbiten..

 

Når du modder denne enheten blir løsningen med RP-SMA plugg på printplaten

slik jeg gjorde på topcom kortet uaktuelt pga plassmangel :thumbdown:

 

..derfor ville jeg personlig loddet tynn koaxialkabel til punktene jeg har merket av på den vedlagte bildefilen.

Nesten samme metoden jeg brukte på SMC kortet..

 

Lykke til.. skal også poste bilder av modden på min når jeg omsider får tak i en :dribble:

post-61-1108060181_thumb.jpg

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
jeg har prøvt enheten på laptopen mens jeg var ute og du dæven, den er helt syk. der det innebygde wlan kortet på maskinen bare såvidt greier å konstantere at der er ett signal så plukker usb saken opp fire gode signal, og det i kraftig snøvær.. :mrgreen:

 

lurer på hvordan den vil oppføre seg med en kraftigere antenne.. :dribble:

Blir nok helt sinnsykt bra skal du se :w00t:

 

Gleder med til å testkjøre saken på min "interpoolparabol" :p

Topcom kortet jeg moddet klarer å finne 186 AP`s fra balkongen min,

så lurer på hvordan resultatet blir med det nye chipssettet til Atheros..

 

..200 AP`s noen? :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om du har moddet en 3com wireless 11a/b/g PCMIA card? Jeg har en carputer og jeg vil da helst ha trådløs for å sende over filer fra maskina mi til bilen. Eneste problemet er at pc'en ligger under stolen slik at kortet får ingen signaler. Hva er den beste måten å få sette på en antenne på et slikt kort?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne nå legge ut bilde av AP'et mitt siden det ikke er helt "standard".

 

Soekris net4801 m/Senao 802.11b kort (200mW sende effekt)

IMG_0062.JPG

 

Boksen kjører m0n0wall fra 16meg kortet som dere ser står der. Funker flotters og har dekning igjenom alt av vegger og tak i leiligheten min :)

Endret av ftpman
Lenke til kommentar

Jøss, med AMD Geode-prosessor.. Første gangen jeg ser innmaten av en PC med Geode. Artig å se :thumbup:

 

Kan du fortelle litt mer om den? Bruker du den bare som brannmur?

Hvor mye ram er det på hovedkortet? Er det en standard PCI-port på høyre side? Hvilket brikkesett er det på den? Er det mulig å kjøre litt mer normale OS på den?

Lenke til kommentar
Jøss, med AMD Geode-prosessor.. Første gangen jeg ser innmaten av en PC med Geode. Artig å se :thumbup:

 

Kan du fortelle litt mer om den? Bruker du den bare som brannmur?

Hvor mye ram er det på hovedkortet? Er det en standard PCI-port på høyre side? Hvilket brikkesett er det på den? Er det mulig å kjøre litt mer normale OS på den?

Den har ikke skjermkort (consoll via serieport) og ja det er en vanlig pci kontakt (bare 3.3 volt)

 

Jeg bruker den bare som brannmur ja samt trafikkstyring, du kan stort sett legge inn det du vil av os på den men anbefaler da å montere 2.5" disk (det er ide kontroller og usb på hovedkortet)

 

Tror faktisk alt ligger i CPU'en, men jeg husker ei. du finner info om kortet på www.soekris.com, det er 128MB ram på utgaven jeg har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Artic, vel. jeg har gått og ventet lenge nå på kontakter fra Elfa.se

 

ved første bestilling så greidde jeg det kunststykket å bestille vanlige sma kontakter og dem kan ikke brukes selfølgelig ;)

nå på fredag så fikk jeg endelig rett rp-sma kontakter og en rp-sma 'chassi' kontakt med feste for en kabelende som skal monteres på d-linken. men, selve modden får vente ett par dager til, akkurat nå er jeg på ett LAN-party :)

 

lanet er ikke ferdig før på mandag så tirsdag's kveld evt. onsdag så kan du regne med å få se noen bilder og testresultater av modden :)

 

 

Edit:

 

bare så du vet det, denne D-Linken, etter jeg har brukt den flittig så kan jeg si den er meget god på å plukke opp signaler men jeg kan ikke si den er noe spesielt flink til å rapportere fortløpende signalstyrke i netstumbler og den kan finne på å bruke opptil ett minutt på å finne ut at den har mistet signalet fra ett AP. jeg tror driverene har mesteparten av skylden for dette, og det kanskje kan ha noe med at usb portene på laptopen min som skal være usb2.0 av en eller annen grunn ikke kjører raskere enn usb1.1.. ;)

dette er med ndis5.1 driveren i netstumbler.

 

med atheros driveren i netstumbler så er den er kjappere til å raportere signalstyrke og detektere at signalet er borte men får jeg lavere signalstyrke enn hva ndis5.1 gir meg, og med atheros driveren så får jeg en del feilrapporteringer i netstumbler. altså, atheros driveren rapporterer mange merkelige AP med mac blank mac adresse og søppel navn (|||¤#33# o.likn.), selv i områder der det overhodet ikke eksisterer AP's.

 

jeg har prøvt med den beta-driveren som man kan finne på phoenixnetworks nettsider men denne er det bare å ligge unna. for det første så passer driveren ikke til d-linken og for det andre, etter jeg installerte denne så sluttet d-linken å fungere. selv etter jeg fjernet beta driveren og utilitien så ville d-linken ikke fungere.. :(

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...