Leben Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Skal vi se her, hvordan skal jeg få forklart dette. hehe. Kjører en w2k3 server hjemme, som kommer til å stå på i hele jula mens jeg stikker hjem til mor og far for jula. Hadde derfor håpet og bruke remote og styre serveren fra de. Da med min bærbare med xp-pro. Problemet er at når jeg tester dette i leil (via internet såklart) så kommer jeg meg inn på remote, ikke noe prob der. Derimot så er problemet at den logger på paralellt og tar ikke over skjermbildet. Altså jeg kommer meg inn, men får ikke opp noe av det som kjører på dataen, som feks ftp-serveren. (ser ikke serveren så jeg kommer meg ikke inn) Så, noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Altså ta over skjermbildet, så jeg kan se alt som kjører. Litt stress om jeg må stikke hjem hver gang det skjer noe i løpet av jul, så jeg håper det er noen som kan hjelpe meg, komme med innspill og tips. MVH Leben Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Lett: _Ikke_ logg inn på serveren lokalt til å begynne med, start alle nødvendige tjenester fra remote, og disconnect istedet for å logge ut. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Da har jeg et lite annet problem som kommer inn i bildet. Det må være aktivitet på serveren for at man skal kunne logge seg inn med remote. Ellers sier remote på klientpc at den ikke finner server-remote. Peil på hva man kan gjøre med det? MVH Leben Edit: leif Endret 10. desember 2004 av Leben Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Installer Windows server 2003 admin pack på klienten, så går du på kontrollpanelet -> administrative tools og starter "Remote desktops". Der legger du til en ny maskin (høyreklikk på "Remote desktops" der inne) og passer på at haka "Connect to console" er merka. Så logger du på med samme brukernavn/passord, og du får opp det som er på desktopen på serveren. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Tusen takk for tipset, der reddet du julen min. MVH Leben Edit: leif som var innom igjen. Endret 10. desember 2004 av Leben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå