Gå til innhold

Hvordan bør jeg se Babylon 5?


Anbefalte innlegg

Spoiler, hvis du aldri har sett B5:

 

Har alltid lurt på hvorfor skuespilleren som spilte sjefen på B5 i første sesong forsvant(ihvertfall som fast i serien). Men det var uansett et godt bytte å sette inn Bruce Boxleitner.

 

--Spoiler---

 

Det var vel rett og slett fordi JMS hadde skrevet ferdig serien allerede, og da skulle ikke Cmdr. Jeffrey Sinclair (Michael O'Hare) være der mer enn akkurat første sesong pga hva som skjer videre i historien med at han er valen og blir sjefen for rangerne osv.. han dukker da opp et par ganger videre i serien da.. Husker jeg alltid syns det var så fett når han kom i en episode for da visste jeg at det kom til å skje noe kult noe! :)

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spoiler, hvis du aldri har sett B5:

 

Har alltid lurt på hvorfor skuespilleren som spilte sjefen på B5 i første sesong forsvant(ihvertfall som fast i serien). Men det var uansett et godt bytte å sette inn Bruce Boxleitner.

lurte også på det, men som du sier så synes jeg også Bruce Boxleitner funket veldig bra som sjef på Babylon 5.

 

(har ikke lest noe om at Michael O'Hare var i noen konflikt med JMS els).

Lenke til kommentar
Han fikk vel et annet og mer sikrere tilbud. Husk at Babylon 5 alttid har levd med truselen om nedleggelse etter sesong slutt. Slik at slutt episoden på hele serien var faktisk spilt inn under sesong 4.

 

Det var vel sånn at alle sesongen egentlig var garantert, men litt inne i sesong 4 bestemte plutselig WB seg for at de skulle avslutte med ses4 og dermed ble JMS rusha til å close sesongen. Det er derfor krigen mot jorda ble såpass rusha som den ble, og den siste episoden spilt inn. Men heldigvis så ombestemte WB seg mot slutten av ses4 og godkjente en 5. sesong.

 

Så det som angår Michael O'Hare var rett og slett at han skulle ikke være med mer enn 1. ses. Dette var allerede planlagt av JMS..

 

HAr forresten funnet denne siden som forteller om livet til de forksjellige karakterene i B5 før og etter serien. ganske interesang lesing...

 

Syns ikke det stod så mye mer om hva som skjedde der jeg.. Var mer direkte utdrag av det som man skjønner av serien+filmene. Men det fungerte fint som litt oppfriskning syns jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

in the beginnig ble laget etter sesong 4 så da bør du se den etter sesong 4. ellers får du masse spoilers på 90 min som du ellers ville fått sakte men sikkert over 4 år.

 

for å ikke nevne at in the beginnig viser div karakterer du ikke møter før senere i serien, som også ville spoile

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jada, det har eg fått med meg....

 

Slik rekkefølge?

 

Babylon 5: The Gathering

Babylon5 Sesong 1

Babylon5 Sesong 2

Babylon5 Sesong 3

Babylon5 Halve Sesong 4

Babylon5: Thirdspace

Babylon5: Resten av seson 4??

In the beginning?

Halve Babylon5 Sesong 5

Babylon5: The river of souls

Halve Babylon5 Sesong 5

Babylon5: A Call to Arms

Babylon5: Legend of the rangers

Lenke til kommentar

Siden ingen orket svare måtte eg google.... Det er slitsomt....

 

Denne listen fikk eg!

 

* The Gathering

* Season 1

* Season 2

* Season 3

* Season 4 up through "Into the Fire"

* The Next Two Episodes in Season 4

* Thirdspace

* The rest of Season 4

* In the Beginning

* Season 5 up through "Objects at Rest"

* The River of Souls

* The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight

* A Call to Arms

* Crusade

* The Lost Tales: Voices in the Dark

* Season 5 Finale "Sleeping in Light"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...