Gå til innhold

Høyeste oppnådde temperatur?

Vu-caN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det høyeste jeg har vært med en cpu, er min gammle p4 2.4 ghz Northwood.. Den nådde 143 grader i windows før den sa takk for seg for et par ukers tid. ( feilmontert vifte.. GROVT feilmontert that is.. )

Jeg tok deg som eksempel til et spørsmål jeg har... Det jeg lurer på, er hvordan går det egentlig ann å feilmontere ei vifte? Hva gjør du egentlig da? setter den utafor kabinettet eller no sånt da eller? kaster den inni kabinettet med bare strømforsyningen satt i og that's it?

Av egen erfaring, da jeg monterte XP2800-en min, så fant jeg ut at det bare var å sette den over CPU riktig (ikke skeivt eller no sånt :p ), sette i strømmen og sette den bøylen på plass. Er det virkelig mer? For man skulle nesten tro at det var mer, siden de punktene jeg nevnte ikke var så veldig avanserte operasjoner. Og ja, min virker som den skal, hvis noen skulle betvile det...

Lenke til kommentar

Tja, har ikke vært med på 143 grader, men min gamle 2.26 Northwood fikk jeg opp i 97c, kjørte enda stabilt.

Legg merke til at da var den [email protected] med mye strøm, og uten vifte. (jeg turte ikke stressteste over natten:P)

Men nå har den nettopp tatt selvmord, sammen med hk, forstår egentlig ikke hvordan, den bare låste seg, med alt stående som normalt. så startet jeg på nytt, kom ikke helt inn før den gjorde det igjen.

Så var den død :p forstår ingenting, skylder på strømmen eller noe i den duren. tenke å kontakte forsikringsselskap fordi strømmen faktisk flimret litt i denne tiden :x

Mvh, Jørn

Lenke til kommentar

en amd 2000+ på 93 etter pcen skrudde seg av. la merke til tempen da den ikke ville poste :<

Brant meg hardt på kjøleribba som hadde kjørt uten vifte en stund...

Trodde da "god-chipen" min hadde sett sine beste dager :hm:

har forsåvidt fått den til over 2.6 etterpå så, ingen skade skjedd :>

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...