Solow Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg la ikke inn samba under innstalleringen av FC3, og når jeg prøver å legge det inn etterpå fra "legge til applikasjoner" får jeg melding om at den ikke finner samba 3.0.9... Jeg har lastet ned samba sidene deres også, men får ikke installert det på den måten. Nå har jeg lett nok for i kveld. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Prøvd å skrive: yum install samba Lenke til kommentar
Solow Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Takk for hjelpen! YUM var tingen det! Da er det bare å prøve å sette opp det lille nettverket mitt da (en windowsmaskin og denne) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Det er en ganske lang tråd om det her på forumet, søk litt, så finner du den sikkert. Bare ignorer han som spør om hjelp og se på de svarene han får. Det er veldig enkelt å sette opp ordentlig. Edit: [global] netbios name = server server string = gateway workgroup = HSHOME security = share encrypt passwords = yes wins support = yes local master = yes os level = 255 preferred master = yes [deltmappe] path = /var/samba guest ok = yes writeable = yes Dette er oppsettet jeg har på SAMBA-serveren min hjemme som deler filer til hele hjemmenettverket. Du skjønner sikkert hva du må endre for å tilpasse det ditt behov. (writeable = no etc.) Endret 10. desember 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå