Dr.X Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Hey! Har nok et spørsmål ang studiepoeng og slikt.. Jeg går nå 2ØA (Altså Allmennfaglig i økonomisk retning). Neste år, altså VK2, har jeg hvertfall tenkt å velge 3BØ (Bedøk - 5timer) og 3MF (Markedsføring - 5timer). Dessuten vurderer jeg å ta 3SØ (sosøk - 5timer her også). Vil jeg da få 4 fordypningspoeng? Siden man ikke får poeng for det første fordypningsfaget (altså bedøk), ser vi bort ifra den. Men siden jeg da har hatt 2MF og 2SØ (begge på 3 timer) og velger begge faga til neste år vil jeg få fordypningspoeng for begge fagene, ikke sant? Kravet er at faget må være over 8 timer over 2 år, eller husker jeg feil? Håper noen kan hjelpe! Endret 9. desember 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Ikke det nei Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Det er vel fordypningspoeng uansett hvis du har et studieretningsfag over to år? Så, ja, jeg tror det stemmer at du får 4 poeng. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Du må ha ett studieretningsfag over 2 år, som du ikke får studiepoeng for. Som nevnt tidligere i tråden får du 2 studiepoeng for hver av de andre studieretningsfagene du har over 2 år. Problemstillingen her, er om bedøk regnes som et studieretningsfag. På skolen min sluttet dem å gi fordypningspoeng for dette faget, og det endte med at ingen tok 3BØ lenger. Trist, men sant. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg mente utover det første, ja. Vi får fortsatt fordypningspoeng for bedøk. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 3BØ må jo bli behandla som et hvilken som helst annet fag.. Det er jo tross alt et studieretningsfag og ikke et obligatorisk fag i VK2. Skal jeg spørre om! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Rådgiveren sa at 3BØ ikke ga fordypningspoeng lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå