Gå til innhold

IT-butikken og lovgivning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke noe EU/EØS opplegg som gjør at når vi nordmenn handler på web hos selskaper i EU/EØS så er det den norske loven som gjelder da? Mener nemlig å huske at det er dumt for oss å handle på den amerikanske delen av Amazon når det finnes en britisk del. Er jeg på villspor?

Edit: så først nå at MailMan13 snakker om akkurat det samme som meg :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
I forbindelse med litt tvist rundt retur av en defakt harddisk hos IT-butikken må jeg bare si jeg ble litt sjokkerte over svaret jeg fikk når jeg viste til den norske kjøpsloven. Da svarte de at denne ikke gjaldt siden dette var kjøpt fra Danmark.

Jeg bestilte en kabinett for 4 mnd. siden, den har gått 2 ganger, de nekter å refundere pengene eller frakt omkostninger, kabinetet ødla hovedkortet også, på det svarer de ikke engang. Det måtte 7 email før de svarte og de tar aldri tlf. gått nesten 4 mnd. nå :mad: . De sier at de har bestilit kabinett for meg (det samme )og det kommer over nytt år ! :hrm: noe jeg har tydelig sagt at jeg er interesert i. Prøvd å forklare dem at da skal de i følge loven skaffe meg en tilsvarende produkt eller refundere pengene mine men nei det er ikke sånn det fungerer i Danmark ! :nei: .

At jeg ikke sjekka forumet før jeg bestilte :cry: . Nei hold dere unna ITbutikken ! :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

jj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...