Gå til innhold

På tide med noen gåter..

phax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja vell, siden psilocybe ikke vil fortelle oss en gåte tar jeg en om det er greit..

"Sist helg var jeg på overnattingstur med resten av speiderne i min patrulje",sa Finn, fra Stavanger, opprømt en ettermiddag. "Da inngikk jeg et veddemål med mine venner mens vi koste oss rundt midnattsleirbålet. Jeg sa: Jeg vedder på at det ikke blir sol om nøyaktig en uke fra nå. Og nå kan jeg ikke vente på å innkassere gevinsten av veddemålet."

Hvordan kunne Finn være så sikker på å vinne?

EDIT: Der ble det rød skrift ja :whistle:

Endret av ikkeno
Lenke til kommentar
Ja vell, siden psilocybe ikke vil fortelle oss en gåte tar jeg en om det er greit..

"Sist helg var jeg på overnattingstur med resten av speiderne i min patrulje",sa Finn, fra Stavanger, opprømt en ettermiddag. "Da inngikk jeg et veddemål med mine venner mens vi koste oss rundt midnattsleirbålet. Jeg sa: Jeg vedder på at det ikke blir sol om nøyaktig en uke fra nå. Og nå kan jeg ikke vente på å innkassere gevinsten av veddemålet."

Hvordan kunne Finn være så sikker på å vinne?

EDIT: Der ble det rød skrift ja :whistle:

Fordi dette var om natten!;)

Lenke til kommentar

endelig ble det litt liv her! :)

men siden det ikke er kommet noen nye hiver jeg ut en gåte til, den er enkel og logisk. ;)

En snegle har falt ned i en 30 meter dyp brønn. Sakte men sikkert begynner den og åle seg oppover den sleipe veggen. I løpet av en dag klarer sneglen og komme seg 3 meter opp på veggen, men iløpet av natten sklir den tilbake to meter. Hvor lang tid bruker sneglen på og komme seg opp igjen?

Lenke til kommentar

30 dager og 30 netter

hvis en dag er 12 timer og en natt er 12 timer så tilsvarer dette 30 døgn

det mest sannsynlige er vel at:

1: sneglen dør når den treffer bakken i fallet

2: sneglen dør av sult

3: sneglen bruker mye mer enn 30 dager, fordi den ikke går rett opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...