Gå til innhold

På tide med noen gåter..

phax

Anbefalte innlegg

2dimensjonalt er helt flatt, en skygge kan da ikke være under noe, det er ikke noe over og under, bare ved siden av...

Eg skjønner kor du vil hen, men tankegangen er at ein skygge vil alltid gjenngi eit bilde av det som kaster skyggen, minus ein dimensjon.

Ein skygge til ein 2d figur vil då være i 1d.

Men dette er eigentleg ein meir filosofisk oppgåve ein praktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ein mann våkner av eit smell, han går opp trappa, slår på lyset og skyter seg sjølv.

Kva har skjedd?

En båt har gått på grunn. Mannen hadde forsovet seg fra jobb på fyrtårnet, og båten krasjet. Han går opp, skrur på fyret og skyter seg.

Jeg har hørt den med at mannen hørte på radio, gikk opp trappa og skøt seg..

Lenke til kommentar
Ein mann våkner av eit smell, han går opp trappa, slår på lyset og skyter seg sjølv.

Kva har skjedd?

En båt har gått på grunn. Mannen hadde forsovet seg fra jobb på fyrtårnet, og båten krasjet. Han går opp, skrur på fyret og skyter seg.

Korrekt, din tur.

Lenke til kommentar

Kva har skjedd?

Korrekt, din tur.

Lenke til kommentar

Du fyller opp tre-literen og heller det i fem-literen...så fyller du tre'eren igjen og heller i fem'eren til det er fyllt...da har du en liter igjen...så tømmer du femmeren, flytter den ene literen over i femmeren, fyller tre-literen igjen og flytter de siste tre over i femmeren...da har du fire liter! ;)

Lenke til kommentar

jupp.

funker best muntlig den der da.. :p

her er en (kanskje) vrien en:

En mann står og haiker og blir plukket opp av en forbipasserende bil. Sjåføren spørr hvor han skal og haikeren sier at han leter etter en plass og sove. Sjåføren sier at han bor like i nærheten og tilbyr haikeren og sove der. Haikeren takker ja til det og blir med sjåføren hjem. Når haikeren går inn på rommet han skal sove på åpner han skapdøren, da skjønner han at han sannsynligvis kommer til og dø snart.

Hvorfor skjønner han det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...