Gå til innhold

På tide med noen gåter..

phax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En mann gifter med seks damer på en dag

Er dette eigentleg ei setning?

kan man "gifter med", visst mannen er prest som psilocybe sa så må vell setninga være "En man vier/gifter seks damer på en dag"

Men visst setninga skal være "En mann gifter seg med seks damer på en dag" Så har eg eingen anelse om kva svaret kan være

Lenke til kommentar
Hans kone ropte, - Nei, Lars!… Både doktoren og advokaten var damer, så det måtte være politimannen som var Lars.

En mann gifter med seks damer på en dag. Ingen av dem dør eller skiller seg fra han. Allikevel var dette helt lovlig enda loven forbyr at en mann har flere enn en kone. Hvordan klarte han dette kunststykket?

Du sier at ingen skiller seg fra han, men ikke at han ikke skiller seg fra dem.. Så da er vel det svaret da...

Lenke til kommentar

Tar meg friheita og poster neste gåte sidan psilocybe ikkje er like flink til å komme med nye gåter som han er til å gjette dei :p

I ein firedimensjonal verden er den tredimensjonal

----------------------------------------------------------

I ein todimensjonal verden er den eindimensjonal

I ein eindimensjonal verden kan den ikkje eksistere

Kva er det eg vil fram til?

Endret av The Avatar
Lenke til kommentar
Du kunne ikke ha forklart den litt bedre, er ganske uenig at skyggen i en 2d verden er 1d...

Ein skygge frå ein todimensjonal ting må være eindimensjonal, tenk deg eit A4 ark på høgkant med ei lyskilde som lyser på sida av den, skyggen blir då ein tynn strek som er tilnærma eindimensjonal. (Ikkje at ein eindimensjonal ting kan eksistere men alikevell).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...