Tigergutt Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Jeg bestilte her om dagen fra komplett med Visa, men så avbetilte jeg pakken like etter. Men dagen etter at jeg kanselerte pakken min, trakk de kontoen min for penger? Er det mulig da??? Kan jo ikke treke meg for penger før de har sendt meg pakken?? Noen flere som har samme erfaring??? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Finnes en liknende tråd her fra før der komplett har gitt svar på dette. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 De har nok ikke trukke pengene. De har bare reservert dem. Så du vil få dem igjen snart Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Jeg bestilte her om dagen fra komplett med Visa, men så avbetilte jeg pakken like etter. Men dagen etter at jeg kanselerte pakken min, trakk de kontoen min for penger? Er det mulig da??? Kan jo ikke treke meg for penger før de har sendt meg pakken?? Noen flere som har samme erfaring??? Jo det er fult mulig å gjøre slikt. De legger inn trekket for så å pakke varene, ser du har avbestilt men forsent til å stoppe trekket på kontoen din. Du får sikket tilbake pengene men det tar opptil 7dager men som oftes 3 dager. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Heisann, Såvidt jeg har forstått dette, så blir pengene først trekt for å sjekke om du har dekning på konto. Dette kan gjerne ta et par-tre dager, og pengene er i denne tiden borte. Deretter vil du se at pengene er tilbake på konto, for da har VISA eller BBS eller noen andre sjekket at du faktisk kan gjøre opp for deg. Blir så varen sendt (eller på andre vis avhentet), og ikke avbrutt som du nå da har gjordt, blir også pengene trukket. Siden du har avbestilt, vil jeg anta at du vil mangle pengene i en to-tre dagers periode (eller mindre) før du har de tilbake igjen. Har du avbestilt trenger du ikke være redd for at de forsvinner ut igjen. BTW. dette er ikke Komplett sin "feil", heller VISA eller BBS (eller banken, eller...). mvh Escariot edit: trodde jeg var kjapp... Endret 9. desember 2004 av escariot Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Noe lignende har skjedd med flybilletter jeg har bestilt over nettet. Jeg så plutselig at det var trukket rundt 1900,- eller noe i nettbanken, med kun "betaling" som beskrivelse. Flybillettene var av en pris som f.eks 1860,- eller noe, så jeg tenkte ikke at dette hadde noen sammenheng. Så jeg ringte banken, og de fant ut at dette var SAS/Norwegian som da reserverer/sjekker kontoen først, før de godkjenne salget. Så, noen dager etterpå, hadde "Betaling - 1900,-" forsvunnet, og en spesifisert betaling fra SAS/Norwegian hadde kommet opp med riktig pris. Mest sannsynlig vil denne posten i transaksjonshistorikken din (i nettbank eller lignende) forsvinne, da du har kansellert ordren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå