Gå til innhold

Nikon eller Canon?

Anbefalte innlegg

Har valget mellom:

* Nikon Coolpix 775

* Canon A40

Hvilket av de her burde jeg velge mellom?

A40'en ser meget lekker ut, men 775'en er mere proff og kompakt, virker sånn affal.

Jeg er ute etter mye for pengene, mange forskjellige innstilinger og batteritid. Regner med at begge ligger på samme bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte meg kamera i går. For min del tvilte jeg litt i mellom fuji 2600 zoom og A40.

Det ble til at jeg valgte A40 p.g.a :

ekstrautstyr som, telekonverter,u-vannshus,ISO 50til 400.... Prismessig lå de nogenlunde på det samme.

Ettersom dette er mitt første digitale kamera, så vet jeg ikke om dette var ett riktig valg, men jeg håper det. Jeg fikk ikke noen gode svar på mine postinger her ang disse to. det kommer kanskje av at A40 er så nytt?

Fuji kameraet har, såvidt jeg vet ikke muligheter for å bygge ut med linser.

jaja,A40 er bestilt hos MPX.no(skippet databutikken og itbutikken p.g.a mye negativ omtale)

MPX har virkelig et godt system i kundesidene sine, og kameraet ble sendt ut i dag.(bestillte i går)

Ai, jeg gleder meg.:smile:

Lenke til kommentar

heisann!

jeg har ingen erfaring med A40, men har CP775 og er veldig fornøyd. formen på apparatet er perfekt. det tar gode bilder. litt minus for blitz nært objektivet som til tider skaper røde øyne. vet ikke hvordan dette er på A40..

Kan ikke anbefale 775 fremfor A40, da jeg ikke har peiling på A40, men bortsett fra det kan 775 anbefales!

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...