Gå til innhold

MSI KM4AM-V, mulig å stille Vcore?


Furyfax

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg MSI KM4AM-V som eg ska benytta i en HTPC.

Min Cpu er en AMD XP-m 2400+ 35W, eg har gjort om på en jumper på HK slik at default fsb er satt til 200Mhz, men MÅ er låst på 6. SLik at min CPU kjører på 200MHz x 6 = 1,2GHz, som egentlig er nok for denne maskinen, MEN eg har lyst å stillen den litt opp f. eks MP til 8.

Et annet problem er at Vcore er satt til 1,7V som er alt for høyt til denne CPU'en! Finner ikkje noen plass eg kan stilla det ner i biosen.

 

Har lasta ned nyeste offisielle bios.

 

En annen ting, går det an å bruke de mattene en ofte får når en kjøper HK, som "teppe" inni kabinnetet, eller fører det og strøm ?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en meny i bios som heter "Freguency/Voltage Control"

I denne er det to nye "mapper" :

- Auto Detect DIMM/PCI Clk [Enabled]

- Spread Spectrum [Enabled]

 

Det er kun valg mellom Enabled og Disabled, står ikkje noe mer her.

Skulle nå tro at det va under "Freguency/Voltage Control" man skulle få lov til å stille Vcore, fsb og MP..

Lenke til kommentar

Det er vell ikkje noe hokus pokus at en må trykke 4 ganger på F6 deretter holde inne F10 så trykker du på Scroll Lock 6 ganger, så blir alle menyene "UNLOCKA"

 

Hehehe.. Rimelig desperat nå, holder på med HTPC prosjekt, tenkte eg skulle ha maskinen omtrent viftløs, men det går ikkje når eg ikkje får stilt ned Vcore, som er låst på 1,7V som er ALT for høyt for en XP-m :cry:

 

Har eg kjøpt katta i sekken eller? Må vell gå an å stille på ting i den biosen!! :wallbash:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...