The Jackal Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Vurderer å kjøpe et digitalkamera til 5000-10000 kr. Viktigste krav er god makrofunksjon, samt bra batterilevetid. Ellers er selvfølgelig god bildekvalitet og brukervennlighet viktig. Kommer nok ikke til å bruke så mange manuelle instillinger, så autofunksjonen bør være bra. Hvilket kamera vil DU anbefale? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Nye Nikon Coolpix 4500 får jo bra macro. Utgående Coolpix 995 har meget bra macro det også, og er meget billig. MLW Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Har kikket litt rundt, og har vel kommet ned til at det står om 3 forskjellige kameraer. Canon s40 ca kr.6000 Sony DSC-S85 ca kr.8000 Minolta Dimage S404 ca kr.5500 Hvem er egentlig best? Eller hvem gir mest for pengene? Ut i fra mine kriterier, er det noen som skiller seg ut? Liker ikke designet på Nikon 4500, så det er nok ute av bildet. Synes DSC-S85 er veldig interessant, men det bruker vel bare MemoryStick? Er det noen ulempe ved det egentlig? Sony kameraet har også mulighet for å sette på eksertn blitz, selv om denne kontakten ikke er standard. Kameraet er jo også en del dyrere, så er det verdt det? Hvilket av de 2 andre er det beste i så fall, og hvorfor? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Any1, plz..... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Alle tre kameraene er bra, og du vil nok finne sider som er "best" på de alle. Canon S40 og Sony S85 burde ha omtrent lik bildekvalitet. Men S40 er betydelig mer kompakt, og koster som du ser også to tusen mindre. Sony bruker også MemoryStick, som er dyrere og ikke tilgjengelig over 128 MB. Dimage S404 har kraftigere zoom, men er heller ikke så kompakt som S40. Av denne listen du satte opp tror jeg nok at jeg selv ville valgt S40, pga. av kompaktheten uten at dette går på bekostning av bildekvaliteten. MLW Lenke til kommentar
geirlade Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Skaffet meg Canon S40 for 2 måneder siden og har mest bare positivt å si om dette kameraet. Under gode lysforhold og de rette innstillinger tar dette kameraet fantastiske bilder! Dersom du er ute etter et kamera med kraftig makro funksjon, så vil jeg ikke anbefale dette kameraet - nærgrensen er "bare" 10 cm. Hvis du skal fotografere et frimerke, og du ønsker at frimerke skal dekke hele bilde, så er ikke det mulig med dette kameraet. Men når det er sagt, så skaper S40 meget gode bilder ved 10cm "makro" ! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Hei, supert om du også kan poste erfaringen din i prisguiden: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_prod...t=PowerShot+S40 MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå