Gå til innhold

Klokking av x800pro vivo

mihcaoj

Anbefalte innlegg

Jaja.. Har tidligere nevnt at jeg har hatt problemer med flere spill(specs på profilen) blant andre hl2.. Prøvde i dag å klokke kortet til 540/452.25(som er max, er det lurt å klokke opp til det atitool har sagt er max?) med stort hell..(faktisk) Kan nå kjøre HL2 i 1024x768 med alt på high(max aa og af). Det jeg nå lurer på er faktisk på hvor mye av levetiden på kortet risikrer jeg å miste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja.. Har tidligere nevnt at jeg har hatt problemer med flere spill(specs på profilen) blant andre hl2.. Prøvde i dag å klokke kortet til 540/452.25(som er max, er det lurt å klokke opp til det atitool har sagt er max?) med stort hell..(faktisk) Kan nå kjøre HL2 i 1024x768 med alt på high(max aa og af). Det jeg nå lurer på er faktisk på hvor mye av levetiden på kortet risikrer jeg å miste?

Beste er å klokke opp kortet manuellt til du ser artifact eller kortet låser seg, og så litt tilbake til du finner høyeste stabile frekvenser. Du vil IKKE merke forskjell på levetiden. Har du noen gang hørt om en cpu eller skjermkort som har fått forkortet levetid på grunn av klokking(bortsett fra ved volt modd eller andre brukerfeil, defekter?). Kortet er nok folengst umoderne før det slutter å virke.Dvs om mange år. Men umulig å vite hvor lenge et kort vil leve. Du har uansett 2 års fabrikk garanti på kortet. Og klokking uten å modifisere kortet fysisk kan ikk oppdages. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...