bobafett Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har funnet fram en gammel scanner "AGFA Snapscan e25". Denne funket perfekt med mitt gamle ASUS a7v 133. Har nå ett system med MSI neo s745 platinum og når jeg prøver å starte programmet for scanning får jeg en feil meliding, og i loggen står det følgende: ++++ PROBLEM DESCRIPTION +++++ ++++ SAT ERROR ID: A communication problem occurred. Open the log file to find out more. ++++++++ERROR STRING: General SCSI error, <<detail>> ++++++++++++++++++++++++++++++ Bruker siste driver og software, og kobles opp via USB-port. Forstår ikke hva dette har med SCSI å gjøre. Er det noen som har vært borti samme problem og har funnet en løsning? EDIT: Bruker windows xp pro sp2 Endret 6. januar 2005 av bobafett Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 ***bump*** Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Har ikke noe svar, men et par ting du kan sjekke. XP-driver? Fant denne linken http://www.scanner-drivers.com/drivers/77/77124.htm Har du sjekket nettet for kompatibilitet med XP sp2, kjent at sp2 kan gi problemer med enkelte program. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Etter søk på nettet ser jeg at mange andre har samme problem etter å ha installert sp2. Scanneren virker greit i Linux, så da er det vel bare å konkludere med at SP2 er grunnene til feilmeldingen. Driveren som det er linket til over er en tom exe-fil. Den gjør hvertfall ingenting....håper jeg. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 hei sent svar problemet her er xp ja, men det skal gå greit å få den til å virke under xp. koble til scanneren restart så pcen og gå så inn i folder hvor du har scanwise.exe i command promt skriv her: "start /HIGH scanwise.exe" deretter kan du trykke på scanwise snarveien som før, trikset er å få scanwise.exe til å kjøre i high modus. Hvis du ikke skulle få til dette prøv å sette windows 2000 compability på snarveien og prøv å start den så setter du den tilbake til normal og prøv igjen Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Glimrende. Takk skal du ha!!! Nå kan det scannes i både XP og Linux. Kuult!! Lenke til kommentar
supernielsen Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hej Tak for tippet. Jeg har forsøgt præcis, som der stod. Det virkede ikke. Den kombination, som virkede, var at køre i win 98 mode sammen med start /high scanwise.exe og derefter tilbage til win xp mode. Så det virker som om, at man skal prøve en kombination af de to. Men hvor er det godt at det virker igen :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå