oEivin Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Jeg har en 80 gig WB caviar som jeg har prøvd å installere både winxp og win2k på uten hell... Det stopper opp på "verifing dmi pool data" den første gangen installasjonen rebooter.... Har ikke dette problemet med win98. I første skjermbildet når pcen starter (der hvor ram telles) så får jeg også en feilmelding om "no 80 conductor cable installed" eller noe i den dur. Hvis jeg bruker en mindre (10gig) HD så kommer ingen av dise problemene, og jeg kan installere winXp uten problemer, kan noen fortelle meg hvorfor...?? jeg har lurt på om det kan ha noe med ide-kabelen jeg bruker, jeg har bare en gammel kabel, som består av 40 ledninger. Jeg hadde en som bestod av 80 stk før, men den er blitt ødelagt. Jeg tenker altså på sammenhengen mellom en kabel med 80 ledninger og denne 80 conductor cable som biosen min snakker om... uansett... noen ideer?? oEivin Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Det er som du selv sier pga. kabelen. Skaff deg en ny en :smile: Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Kabelen gjør at disken ikke kan overføre data med mer enn 33MB/sek mot 100MB/sek som 80GB disken støtter. Den gamle disken støtter ikke mer enn 33MB/sek, derfor får du ikke feilmelding med den disken. Det er ikke kabelen som gjør at du ikke får lagt inn Windows 2000/XP. Vet ikke hvorfor dette ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå