Gå til innhold

Overklokke eldre grafikkort

Tabbe

Anbefalte innlegg

Kan alle grafikkort overklokkes?

jeg har et gammelt ATI rage pro grafikkort og lurer på om det kan overklokkes, samme med prosessor (pentium III 450 mhz)

lurer på om de kan overklokkes, og isåfall hvordan? og om jeg trenger noe program hvor kan jeg finne dem?

takk for all hjelp og respons

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-03 00:08, Tabbe skrev:

...og lurer på om det kan overklokkes, samme med prosessor (pentium III 450 mhz)

takk for all hjelp og respons

Lastet siste drivere for skjermkortet ? F.eks.denne for Windows 2000...

Ang. CPU'n - Hvilket hovedkort, og er hk-produsentens Bios oppdatert ?

Hvis det er bx-chip på kortet, og du har PC 133 ram ( kan også gå med PC 100 ), så kan det muligens klokkes til 558 MHz uten ekstra kjøling via Bios. Har sjøl èn PIII450 som går med dette.

Oppgi alt av hardware og OS, så slipper man spørre om opplagte ting.

Lenke til kommentar

Hmmm, er ikke helt sikker, fikk pcen for dritlenge siden, lol, den gang kostet den 20000 :/

hvordan finner jeg ut excact hva pcen har? jeg mener hvilken type mb ram, og hvilket hovedkort, og alt det der?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 00:08, Tabbe skrev:

Kan alle grafikkort overklokkes?

jeg har et gammelt ATI rage pro grafikkort og lurer på om det kan overklokkes, samme med prosessor (pentium III 450 mhz)

lurer på om de kan overklokkes, og isåfall hvordan? og om jeg trenger noe program hvor kan jeg finne dem?

Jeg har en P3 450, den overklokket ganske greit til 600Mhz, kjørte stabilt på 630Mhz, men da måtte jeg rense ribbene for støv en gang i uka for å få den stabil :smile: Eneste jeg gjorde var å øke volten med 0.1 -> 0.15 (prøv deg fram) og satte FSB til 133. Du vil kanskje leke litt med cache latency (min er 9) og ODBC som jeg har satt til 8 tror jeg, eller var det 1 (den som ga best ytelse ihvertfall).

Husk å skru av all shadowing av RAM i bios, det gjorde min PC ustabil.

Brukte PC133 RAM. Hadde en alpha ribbe, ENORM sak med to 60mm vifter. Kjørte på et ASUS hovedkort, BP6-II tror jeg det heter.

Nå har jeg en P3 750 som er overklokket til 1Ghz :smile:

Lenke til kommentar

Urk :smile:

Det der høres ut som en IBM eller Compaq, og da er det jo så uvisst, både om endel av Biosen ligger på egen recovery partisjon og krever spesialminne til blodpris...

Den kan være så stinn av sikkerhet, at det er uråd å gjøre noe fornuftig via Bios - men hvorfor gi seg før slaget... den er jo såpass ny ( 98/99-modell ?) at det ligger sikkert en 'haug' av oppdateringer og venter.

Modellbetegnelsen står gjerne enten på kabinettfronten eller en etikett bak, på innsiden i bunnen av kabinettet eller i manualen.

Åpne kabinettet, ta av kjøleribba/ vifta og fjerne all 'pelsen' før overklokking ( eller uansett ). Da kan du samtidig se etter noen kryptiske betegnelser preget inn på hovedkortet, evt. mellom AGP-sloten og første PCI-slot.

Står gjerne også på utsiden av ytterste ISA-slot, men da må man jo løsne hele stasen...

Kanskje maskina starter opp med reklame ( produsent Logo = 'silent mode' = disable ) som dekker info som forteller om biosversjon - via den kunne man gå rett til hovedkortversjon på produsentens hjemmeside.

Ellers finnes mye stoff om temaet - bl.a.:

Finne og oppdatere Bios

Last ned, innstaller Sisoft Sandra og velg 'Mainboard Information' i

'Information modules', og du finner produsent/ versjon ++

Bios Optimalisering

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-06-03 19:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...