D0dg Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Da var tiden kommet for at jeg skal skaffe meg vannkjøling. Men det er et stort problem; jeg har ikke peiling i heletatt ang vannkjøling! Lurte vel egentlig på om noen her kunne gi meg noen tips, eller sette isammen/finne et bra komplett vannkjøling sett Det må ikke være en norsk side, men den skal ikke være über dyr heller Den skal heller ikke bråke sånn alt for mye, for pcen står stort sett alltid på. Også da jeg sover og da kan jeg ikke ha noe som bråker like mye som drowning pool (deathmetal bandet) heller liksom (vet ikke engang om vannkjøling bråker da men.. ) Hardware: Hovedkort: Asus A8V Deluxe socket 939 CPU: AMD Athlon 64 3500+ Socket 939 Strømforsyning: Chieftech 360 watt Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB DDR AGP Minne/RAM: Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Harddisker: 1: Western Digital Caviar 120GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM 2: Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM Kabinett: Chieftech Dragon Midi Tower Black si ifra om det er noe mer hardware dere trenger å vite da -D0dg Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Kor mykje pengar har du ca tenkt å bruka på vannkjøling? Når du meine stille, meine du dønn sille? Min vifter. Lenke til kommentar
korny Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Denne er kraftig, stille og ikke for dyrt. Lenke til kommentar
D0dg Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Kor mykje pengar har du ca tenkt å bruka på vannkjøling?Når du meine stille, meine du dønn sille? Min vifter. er ikke sikker på hva jeg skal bruke.. det var vel grei pris på den som var nevnt over her det jeg mener med stille er at jeg skal kunne sove med den maks 25db tenker 30-35 db det går ann til å sove i ihvertfall Lenke til kommentar
D0dg Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Denne er kraftig, stille og ikke for dyrt. hmm... mulig å bruke andre vifter en de som følger med der? jeg har kun 80x80mm vifter i pcen. har ikke plass til 120x120 Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det vifte på hk? Dersom det er kan ein av dissa vera eit alternativ 1. zalman chipset kjøler Då må du ha kabinet vifte. 2. vannblokk chipsett Er usikker på kva som passer på ditt hk Skjermkort er alltid ein støykilde. vannblokk x800 Eheim er god og stille pumpe eller c-system pumpe. Eg har Hydor II, ikkje å anbefala. Ein ny stille psu hadde hjelpt på støyen. Vil du kjøpa alt i eit sett eller setta saman sjølv. Er du nevenyttig? Ein større radiator enn den som er i linken over hjelper på støyen. Du slepp å kjøra viftene på full guff. Ein liten bilradiator er fine greier. Eg bruker ein golf radiator. Tok frå ein kondenert bil. 120 vifter er å anbefala. Dei flytte meir luft ved mindre turtal. dvs mindre støy. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hmm... mulig å bruke andre vifter en de som følger med der? jeg har kun 80x80mm vifter i pcen. har ikke plass til 120x120 Joda, du må bare lage plass til dem. Men har du ikke plass til de viftene, så har du neppe plass til radiatoren heller? Derfor må du regne med å mekke litt på kabinettet. Om du absolutt ikke vil det, så kan du jo henge radiator og vifter på utsiden av kabinettet? Ikke spesielt praktisk kanskje, men det finnes de som bruker slike løsninger også. Et alternativt valg for vannkjøling kan du også finne her: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304843&cks=PRL Vel verdt å vurdere det også, om plass er et problem. Radiatoren i det settet er bare halvparten så stor, men fortsatt bruker den en 120mm vifte! Sjekk også siden til cool´nsilent, også der kan du finne gode alternativer og løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå