Gå til innhold

Er det mulig å bli kvitt Vodafones menyer?

slappy2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt utallige ganger før, er det ikke så veldig sannsynlig:

Tidligere har Sony Ericsson lansert operatørfrie versjoner av telefonene sine etter en stund. For eksempel kom den Vodafone-låste modellen F500 etterhvert i en ny versjon kalt K500, som i dag selges over disk her i Norge. Dette vil imidlertid ikke skje med V800.

- V800 kommer til å forbli eksklusiv for Vodafone. Vi kommer ikke til å lansere en lignende modell for andre markeder, slik vi har gjort med F500, forteller markedssjef for Sony Ericsson Norden, Jakob Rydén, til amobil.no.

vi har da 2 alternativer:

1: Jakob Rydén lyver og det kommer en unbranded versjon.

2: Det kommer ingen unbranded versjon.

Dere får selv vurdere hva som er sannsynlig.

Lenke til kommentar
Som sagt utallige ganger før, er det ikke så veldig sannsynlig:

Tidligere har Sony Ericsson lansert operatørfrie versjoner av telefonene sine etter en stund. For eksempel kom den Vodafone-låste modellen F500 etterhvert i en ny versjon kalt K500, som i dag selges over disk her i Norge. Dette vil imidlertid ikke skje med V800.

- V800 kommer til å forbli eksklusiv for Vodafone. Vi kommer ikke til å lansere en lignende modell for andre markeder, slik vi har gjort med F500, forteller markedssjef for Sony Ericsson Norden, Jakob Rydén, til amobil.no.

vi har da 2 alternativer:

1: Jakob Rydén lyver og det kommer en unbranded versjon.

2: Det kommer ingen unbranded versjon.

Dere får selv vurdere hva som er sannsynlig.

Jeg trur faktisk ikke at han juger. Der og da han ble intervjuet eller snakket med media, så er avtalen med SE og Vodaphone sånn, men hvis det går bra med salget kommer det sikkert unbranded versjon, men da skal sannsynligvis Vodaphone ha sin andel, så salget burde gå drittbra for at det evt. kommer unbranded versjoner av mobiler ;)

Lenke til kommentar

Jeg tviler også sterkt på at dette er mulig. GX30 feks kan ikke flashes på noen måte for å gjøre den til GX32. Det sa de der jeg låste opp min GX30 ihvertfall. Har også lest et sted at selv om du låser opp v800 så er det ting som ikke vil funke skikkelig på andre nett enn Vodafone. Bør kanskje sjekke ut at alt vil virke før du evt kjøper en også.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det de mente med det var noen spesefike Vodaphone ting som de legger inn i telefonen, som Vodaphone Live snarveier osv. Resten av telefonen vil nok funke tror jeg. Men som du sier kan det vel være smart og sjekke hva som ikke vil funke når man låser den opp for sikkerhets skyld. Å miste f.eks videotelefoni er jo litt kjipt visst den er låst opp mot Vodaphone nett, men det vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

aha!

derfor ja, en kompis av meg som bor i utlandet drev å snakket om det, skulle ha meg v800 selv. så jeg bad han finne den billigeste uten som-lås og alt det tullet. par dager etter maila han meg og fant to en til ca 140 (tror det må være Pund, ikke Euro) og en til 299 Pund/Euro. spurte hva forskjellen er siden jeg ikke vet så mye liksom. så sa han bare at på den ene er det Vodaphone logo (140) og den andre er SE logo (299).

så med andre ord, den som er vodaphone logo er vodaphone"menyer"?

Lenke til kommentar
aha!

derfor ja, en kompis av meg som bor i utlandet drev å snakket om det, skulle ha meg v800 selv. så jeg bad han finne den billigeste uten som-lås og alt det tullet. par dager etter maila han meg og fant to en til ca 140 (tror det må være Pund, ikke Euro) og en til 299 Pund/Euro. spurte hva forskjellen er siden jeg ikke vet så mye liksom. så sa han bare at på den ene er det Vodaphone logo (140) og den andre er SE logo (299).

Mest sannsynlig har begge Voda menyer.

I landene der Voda ikke har nett så har dem partner avtaler sånn som feks i Danmark, i de lnadene vil V800 komme uten Vodaphone logo ,men vil inneholde Voda menyer

Lenke til kommentar
aha!

derfor ja, en kompis av meg som bor i utlandet drev å snakket om det, skulle ha meg v800 selv. så jeg bad han finne den billigeste uten som-lås og alt det tullet.  par dager etter maila han meg og fant to en til ca 140 (tror det må være Pund, ikke Euro) og en til 299 Pund/Euro. spurte hva forskjellen er siden jeg ikke vet så mye liksom. så sa han bare at på den ene er det Vodaphone logo (140) og den andre er SE logo (299).

I landene der Voda ikke har nett så har dem partner avtaler sånn som feks i Danmark, i de lnadene vil V800 komme uten Vodaphone logo ,men vil inneholde Voda menyer

kompisen sier at han har funnet v800 med SE logo og ikke har VP menyer, kan det stemme?

Lenke til kommentar
aha!

derfor ja, en kompis av meg som bor i utlandet drev å snakket om det, skulle ha meg v800 selv. så jeg bad han finne den billigeste uten som-lås og alt det tullet.  par dager etter maila han meg og fant to en til ca 140 (tror det må være Pund, ikke Euro) og en til 299 Pund/Euro. spurte hva forskjellen er siden jeg ikke vet så mye liksom. så sa han bare at på den ene er det Vodaphone logo (140) og den andre er SE logo (299).

kompisen sier at han har funnet v800 med SE logo og ikke har VP menyer, kan det stemme?

Tror ikke det kan stemme.

Mulig den tlf han så hadde en annen theme enn VP thems`en??

Lenke til kommentar
Jeg regner med at det de mente med det var noen spesefike Vodaphone ting som de legger inn i telefonen, som Vodaphone Live snarveier osv. Resten av telefonen vil nok funke tror jeg. Men som du sier kan det vel være smart og sjekke hva som ikke vil funke når man låser den opp for sikkerhets skyld. Å miste f.eks videotelefoni er jo litt kjipt visst den er låst opp mot Vodaphone nett, men det vet jeg ikke noe om.

Mener å huske at Vodafone gjør fysiske endringer i mobilen slik at det ikke bare er å endre softwaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...