Gå til innhold

Leie problemer med AGP-port/drivere.

laaw

Anbefalte innlegg

Har noen leie problemer med og få mitt GeForce 6800NU til å kjøre på AGP 8X.

Av en eller annen rar grunn så insisterer Windows på og bruke PCI driverne på AGP porten. Jeg har prøvd og prøvd men får ikke tvunget Windows til og bruke andre drivere. ( Har slettet pci.sys driveren, men fant fort ut at dette ikke var så lurt :p )

Dette resulterer at kortet kjører som PCI og gjør det betraktelig tregere (Drop fra 10500 til 6000 i 3dMark03) noe som selvfølgelig ikke er mye ønskelig.

Jeg har et ASUS A7V600 hovedkort og 2*512 PC2700 ram brikker samt en AMD XP 2600+ prossessor.

Når jeg installerer driverene fra VIA til AGP-Porten så legger disse seg i tilegg til PCI-driverene slik at AGP-porten står oppført med 2. stk drivere.

Dette gjør dog at PC`en finner kortet som AGP8X,

men den crasher så fort jeg bruker et 3d-program/spill.

Har prøvd nesten samtlige VIA drivere og nVidia drivere som har kommet de siste to årene.

Har ikke tatt noen screens enda siden jeg akkurat har funnet feilen og ikke orker stille pc`en galt inn for og vise dere et screen :p Men håper dere forstår problemet.

Alle tips og råd vil glede et spillsugent hjerte. Er utrolig keen på og få spilt ferdig HL2 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen andre må bekrefe dette, men mener å huske rivatuner har en liten feature hvor du kan velge å skru av PCI støtte.

edit: jeg hadde samme problemet selv når jeg fikk mitt 6800LE. Stilte på så utroligmye forskjellig, så ekke heeelt sikker på hva som løste problemet :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Nei har gjort det. Er windows som installerer PCI driverene på AGP porten av seg selv. Får ikke fjernet den.

Jeg har prøvd uninstalle AGP porten gang på gang, men windows bare installerer på nytt når jeg rebooter.

.

Endret av laaw
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anyone? Har fortsatt problemet.

Har prøvd det meste og kortet klikker når det kjører i AGP.

Har prøvd de meste av drivere inkludert den nye UAGP.sys driveren som kom med sp2 som mange mente fikset problemet.

Har prøvd en større PSU( prøvde en 350W) og det hjalp ikke.

Har også prøvd helt clean install av Win, og har installert ting slik folk mente skulle hjelpe.

Begynner bli ganske desperat her nå, er IKKE lysten på og kjøre PCI for evig.

Lenke til kommentar

Prøv med-avinstaller skjermkort driverne(ikke restart),gå til device manageren-høyreklikk på skjermkortet og velg avinstaller(restart marskina).

Gå inn i safemode(F8 under oppstart),installer VIA 4in1 driverne-restart marskina

på vanlig måte-installer skjermkort driverne.

Kan hende det hjelper,verdt et forsøk.

Endret av ghbing
Lenke til kommentar

Går ut i fra at du har strømkonntakt fra psu'en direkte inn til skjermkortet? Og dette skjermkortet liker mye strøm. Du sier du har prøvd med 350Watt psu? Hvilken psu er det du har da?

Kan være den som ikke klarer å gi nok strøm til systemet ditt? Men som sakt, det trenger ikke være det som er problemet. Ville bare nevne det?

Men har du en venn som har pc hvor du kunne testet kortet ditt i hans/hennes pc?

Lenke til kommentar

Jeg har en 300W på systemet mitt. Jeg har prøvd kortet oss en venn, men jeg har etter noen uker med iverig lesing av forumer kommet frem til at problemet ligger på VIA chipsetet mitt.

Jeg har et Asus A7V600 hovedkort med et VIA KT600 chipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...