genstian Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hei har problemer med og få programmet mitt til ikke og ta den andre if også #include <string> #include <iostream> using namespace std; int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[]) { string a = " "; string b = " "; cin >> a; cin >> b; if(a=="a" && b=="b") { cout <<"bra"<<endl; } if(a=="a") { cout<<"ok"<<endl; } else { } return 0; } vil at kun if(a=="a" && b=="b") skal vise bra ikke bra ok Lenke til kommentar
søppel Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) #include <string> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char* argv[]) { string a = " "; string b = " "; cin >> a; cin >> b; if(a == "a" && b == "b") cout << "bra" << endl; a = " "; if(a == "a") cout << "ok" << endl; return 0; } ? Edit: Eller: #include <string> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char* argv[]) { string a = " "; string b = " "; cin >> a; cin >> b; if(a == "a" && b == "b") cout << "bra" << endl; return 0; } Så skjer det aldri, ikke sannt? btw. .. selvportrett #include <string> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char* argv[]) { string a = " "; string b = " "; cin >> a; cin >> b; if(a == "a" && b == "b") cout << "bra" << endl; else if(a == "a") cout << "ok" << endl; return 0; } ..kan hende jeg ikke er sikker på hva du er ute etter. Her er en i Common Lisp: (let ((a 1) (b 1)) (if (and a b) (write-line "bra") (if a (write-line "ok"))) (write-line "jeg kjeder meg, og er full ..")) Endret 10. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 To ord om stil: 1) Deklarer main() som int main(int argc, char* argv[]), er du snill. 2) Bruk innrykk i koden! Dersom du programmerer under Linux kan du bruke programmet indent med "--no-tabs"-argumentet for å gjøre om tabulatorer i innrykk til mellomrom. Hvis du lider under Windows får du fortsette å lide og gjøre arbeidet selv :] Forøvrig ser jeg ingen grunn til linjen a = " "; i koden til søppel. Når man setter a til et mellomrom er det ingen muligheter overhode for at a samtidig kan være lik a. Bortsett fra det gir søppels kode svaret du er ute etter. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 sist gang jeg sjekket hadde jeg autoindentering i windows gitt. syns det er morsomt at dere linuxnerder ikke har noe bedre å gjøre enn å prøve å få windows til å se dårlig ut HELE tida. spesielt når dere tydeligvis ikke har peiling på hva dere snakker om også Lenke til kommentar
søppel Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Hverken Windows eller Linux har autoindentering. Edit: M.a.o. de ytterst få gangene jeg greier å rote meg borti en Windows-maskin bruker i hvertfall jeg Emacs. Btw. du bør prøve .. det er gøy, og høyst nødvendig. Endret 9. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
saboi Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hverken Windows eller Linux har autoindentering. no shit. men du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 sist gang jeg sjekket hadde jeg autoindentering i windows gitt.syns det er morsomt at dere linuxnerder ikke har noe bedre å gjøre enn å prøve å få windows til å se dårlig ut HELE tida. spesielt når dere tydeligvis ikke har peiling på hva dere snakker om også La meg se... Noen eksempler på redigeringsprogrammer som i de fleste Linux-distribusjoner kommer out-of-the-box, gratis: vim -- Automatisk innrykk? Ja. Emacs -- Automatisk innrykk? Ja. KWrite -- Automatisk innrykk? Ja. Kate -- Automatisk innrykk? Ja. KDevelop -- Automatisk innrykk? Ja. GEdit -- Automatisk innrykk? Ja. Noen eksempler på redigeringsprogrammer i Windows som kommer out-of-the-box, gratis: Notisblokk -- Automatisk innrykk? Nei. Word -- Automatisk innrykk? Nei. Wordpad -- Automatisk innrykk? Nei. Til gjengjeld har f.eks. ConTEXT støtte for innrykk, men den er ikke på langt nær like god som støtten du finner i de fleste redigeringsprogrammer for Linux. Dessuten følger ikke ConTEXT med Windows -- det må lastes ned som en ekstrapakke. Du har selvfølgelig programmer som Visual C++, men hvem kjøper en lisens til flere tusen kroner for hobbybruk? Poenget er ikke hvorvidt redigeringsprogrammet har støtte for automatisk innrykk i kode. Poenget er hvorvidt det lett kan endres dersom man valgte ikke å erstatte tabulatorer med mellomrom. Forøvrig prøver ikke "vi linuxnerder" å få Windows til å se dårlig ut. Den jobben klarer Windows aldeles utmerket selv. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå