Gå til innhold

Nye kort i 2005?

audhage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

R500 er Xenon/Xbox2 chipen som er basert på ATi's neste arkitektur. R520 som er PC chipen vil forsatt være basert på R300, men skal være en mye heftigere oppdatering enn det R3x0->R420 var med en del elementer fra R500.

Arkitektur linjen til ATi skal visnok se slik ut:

R300 - R420 - R520
                        |
                        |
          R400 - R500 - R600

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Leste litt opp nå på R5xx arkitekturen og hvem som er basert på hvem.

R500 for XBoX skal visstnok være basert på R600 som kommer til PC.

Så R500 og R520 kan ikke sammenlignes egentlig arkitekturmessig etterhva jeg har forstått.

Urk, glem det jeg skreiv om R523 :p Min feil, hehe... :thumbup: PC'en heter R520, XBoX heter R500. =)

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Regner med produsentene vil fase ut AGP nesten fullstendig i løpet av 2005.

Neppe. Det vil de i så tilfelle miste mange kunder på med tanke på hvor mange AGP baserte hovedkort det finnes ute. Mange har ikke noe behov for å bytte hovedkort.

Lenke til kommentar
Regner med produsentene vil fase ut AGP nesten fullstendig i løpet av 2005.

Neppe. Det vil de i så tilfelle miste mange kunder på med tanke på hvor mange AGP baserte hovedkort det finnes ute. Mange har ikke noe behov for å bytte hovedkort.

Enig. Bare se på det faktum at det produseres PCI-skjermkort fremdeles, enda AGP ble lansert i 1997.

Lenke til kommentar
agp forsvinner nok med år'a men trur ikke det kommer til å skje i 2k5

da må millioner kjøpe nytt hovedkort å det vil jeg påstå bare er pc nørder og fanatikere som gjør bare for å ha det 100% beste skjermkortet! da tar hvertfall jeg heller til takke med et litt eldre men fortsatt bra!

amen

Lenke til kommentar

Vel, PCI-skjermkorta som selges nå er ikke akkurat top-notch. :p

Og AGP-porter er jo ikke-eksisterende på nye PCIE-hovedkort, i motsetning til PCI 32-bit som fortsatt finnes til og med på de nye. Pluss at skjermkortprodusentene lanserer PCI-E kort, og AGP-versjoner nevnes ikke engang. R480 i AGP-utførelse har vi ikke hørt noe om engang. Men hvem vet, kanskje det skjer.

Lenke til kommentar
Vel, PCI-skjermkorta som selges nå er ikke akkurat top-notch. :p

Og AGP-porter er jo ikke-eksisterende på nye PCIE-hovedkort, i motsetning til PCI 32-bit som fortsatt finnes til og med på de nye. Pluss at skjermkortprodusentene lanserer PCI-E kort, og AGP-versjoner nevnes ikke engang. R480 i AGP-utførelse har vi ikke hørt noe om engang. Men hvem vet, kanskje det skjer.

det kommer fortsatt hovedkort basert på agp... kommer til å ta lang tid før agp forsvinner helt, pga. PCI-e fortsatt ikke lønner seg i forhold til pris/ytelse.. En liten stund ut i 2005 vil nok en overgang til PCI-e lønne seg så lenge du ikke sitter på et x800 eller 6800 skjermkort..

Det skal jo forøvrig snart komme syke lydkort basert på PCI-e da PCI ikke klarer å utnytte kortene bra nok, så tatt det med i evaluering ser det "lyst" ut i fremtiden for PCI-e.. Selvom PCI-e mest sannsynlig fortsatt vil være et alternativ for de mest ekstreme gamere, og dj'er / folk med høye lydkrav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...