kverna Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Da har turen kommet til meg for å begynne på ett nytt prosjekt. Denne gangen tar jeg for meg ett gammelt Qtec kabinett som jeg har hatt liggende fra tidligere tiden med atx. Har for tiden en søpple shuttle som skal bort, og inn kommer en amd 64 3200 og ett Powercolor 9800 pro som jeg har kjøpt av AveMORphine her på forumet. Tingene som skal inn er: Slot-in cd spiller, skal kjøpe slot-in dvd spiller når jeg bestiller resten av systemet. Corsair Value S Amd 64 3200 cpu (fra AveMORphine) Powercolor 9800pro (fra AveMORphine) Også mulig jeg kjøper dette kortet, men er åpne for tips! MSI K8N NEO Platinum Edition I tillegg til dette vil det også komme vannkjøling, mulig jeg går for peltier men pga pengemangel kan det hende jeg må nøye meg med en annen blokk. Radiator vil hvertfall bli Procore fra 3dfxcool, og muligens en eheim 1048pumpe. Når første update er lagt ut kommer jeg til å sette meg ned for å lage sketchup modell for å skissere hvordan det vil se ut, hvertfall i hodet mitt -- Første bilder -- Kabinettet før fullstendig overhaling, stygt qtec som stod å støva ned. Min sidekick, katten jack, inspiserer kabinettet og arbeidsplassen før start. Toppen, cd og hd racket var festa med utrolig mange popnagler. talte over 20stk, "kun" 10stk her Begynt å kutte ned på høyden på kabinettet foran En av mange kutteskiver som sneia hodet mitt idet de slintra seg opp og føyk i taket. Kabinettet nesten ferdig, mangler bare litt på hovedkortbrettet. Nesten ferdig med toppen, trenger bare litt justering, ved siden står en slot in cd rom for å vise størrelsen. -- Forskjellige vinkler -- Her vises den opprinnelige størrelsen på kabinettet ved hjelp av sidedøra. hvordan jeg skal fikse den er litt uklart, men det kommer nok Fronten skal lages i spon (nei ikke mdf siden jeg hadde god tilgang på spon), her er målene Det var alt for denne gangen, håper å få litt tips o.l, så kommer det en update de nærmeste dagene /Kverna Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ser man det, ser man det. Jeg håper du får fixa peltier til en koselig pris da. Vannkjøling er gøy. Peltier er villt! Der var en smule bedre størrelse på kabinettet etter litt fixing. Nå trenger du ikke være redd for at det skal knuse deg hvis det tilfeldigvis velter! Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 bra arbeid (hvor får folk penger til å kjøpe så mye ny hw fra? ) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ser man det, ser man det. Jeg håper du får fixa peltier til en koselig pris da. Vannkjøling er gøy. Peltier er villt! Der var en smule bedre størrelse på kabinettet etter litt fixing. Nå trenger du ikke være redd for at det skal knuse deg hvis det tilfeldigvis velter! Takker! Ja en smule bedre, er blitt så vant til shuttle på lan, så da blei midi tower litt stort bra arbeid thumbup.gif (hvor får folk penger til å kjøpe så mye ny hw fra? sad.gif ) Jeg har utplassering så får inn en del penger derfra så fikk jeg det billig av AveMORphine også Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hehe.. dette kan bli morsomt, men hva skje med sidedøra da? den har jo plexivindu som nå blir for stort Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 hehe.. dette kan bli morsomt, men hva skje med sidedøra da? den har jo plexivindu som nå blir for stort ja jeg håper det blir morsomt for både meg og dere men mht vinduet har jeg en plan der vent og se Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det ble en del mindre ja. Alltid kjekt og se nye worklogs poppe opp. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 haha, så gigantisk den orginale på knappen var... det blei nice etter at du kutta toppen da ser frem til en koselig worklogg Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 tenkt til å lage fronten av da? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 tenkt til å lage fronten av da? Fronten skal lages i spon (nei ikke mdf siden jeg hadde god tilgang på spon), her er målene Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hehe.. så er det det med at det er mye morsomere å se på bildene enn å lese tekst... design på fronten da? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Lykke til da! Håper på et bra resultat! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Nice! Digger måten du bygger om kabinettet på. Gir meg ideer til mitt q-tec jeg kjøpte bare for å få PSU og hdd/optisk-rack...! Tror jeg fant noe å bruke jula på ja! Prosjektet ser digg ut så langt! Stå på, kverna ! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 hehe.. så er det det med at det er mye morsomere å se på bildene enn å lese tekst... design på fronten da? hei ho! jo fronten skal jeg lage så lett som mulig, rett plate med hull til vifte på radiatoren. Hadde tenkt jeg skulle ha noen utskjæringen i alu i fronten, men har ikke funnet ut hvilke møster som er aktuellt Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Denna skal det følges med på, ja! Samme kabinett som jeg har Ser meget bra ut! Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det her var fett da, keep on Post nummer 400 Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ennda en Feeet worklogg av Kverna! stå på da! u can do it buddy! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Update (hvis det heter det enda da, lenge siden ) Ja, det er lenge siden. Og nei, jeg har ikke jobba så mye i det siste Men nå kommer en etterlenktet update, hvertfall for meg. I sist update så dere målene på forplata til kabinettet, den er nå skjært ut og pusset fint på forsiden. Jeg har også målt til og markert hvor jeg skal skjære på sideplatene sånn at de passer, mer om dette i neste update. Over til bildene, har ikke fått takk alle bilde pga lite batteri på kameraet, men de som er viser vel ganske greit hva jeg har gjordt! Det var det mere kommer forhåpentligvis de nærmeste dagene. Noen bilder dere vil ha store er det bare å rope /Kverna Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ble bra det. kanskje litt tjukk plate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå