Sourze Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Heisann... Får plutselig denne feilmeldingen når jeg skal kjøre et program fra kommandoprompt: Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: i alle program jeg kjører. Jeg får altså kompilert programmer men ikke kjørt dem. Hva kan være feil? Er rimelig sikker på at det er en enkel løsning på dette, men jeg er alt for trøtt til å komme på det selv nå.... Anyone? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 er nok en klassisk Classpath feil... Det betyr at JVM ikke finner en nødvendig .class-fil! Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Min classpath ser nå slik ut: "C:\Program Files\Java\jre1.5.0\lib\ext\QTJava.zip" Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 For de som lurer... Feilen ble rettet på ved å rett og slett fjerne CLASSPATH fra "system environment". Skulle ønske jeg visste dette for 3 timer siden Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Tror også feilen hadde blitt rettet om du hadde lagt til ;. på slutten av classpathen din... "." betyr at den skal ta med mappen du står i...om du fjerner classpathen så vil den automatisk bruke "." ... Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Jasså! Det var interessant. Man lærer noe nytt hver dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå