Gå til innhold

TV-lisens, wtf? for hva?

Anbefalte innlegg

Har akkurat flyttet inn i ny leilighet nå, også ringer NRK og spør om det stemmer at jeg heter ditt og datt og bor der og der... Ja, det stemmer sier jeg, deretter sier han at da sender han en regning på tv-lisens som er gyldig fra i dag... Jeg har tv, men ser stort sett bare på de filmene jeg har på pc'n. Det går tv-kabel ned hit (bor i kjelleren til husverten) men når jeg en skjelden gang ser på tv er det for å få med meg simpsons på tv3 eller søndagsfilmen på tv2, ALDRI NRK. Hva skal til for at jeg slipper unna tv-lisensen da? Må jeg hive ut tv'n eller?? Har ikke råd til å betale den (er student) så det der syns jeg var litt kjipern... Hva skjer om jeg ikke betaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi handlet TV på elkjøp så spurte han dudn om eg ville registrere den på meg eller far min, fordi viss eg registrerte på farmin så slapp eg denne lisensen.

Har ikke fått noe regning, så det må stemme, eller?

Edit: Tror pappa har 3-4 tv'er registrert på seg :p

Endret av luni
Lenke til kommentar
Flyttet inn på hybel for fire måneder siden. Har ikke hørt noe fra nrk enda, og ikke vil jeg det heller. Ikke snakk om at jeg betaler den møkkaavgiften.

That's the spirit!

Bidra sånn at statistikken over inkassosaker øker istedenfor. Er ikke moro før man får brev ifra tingretten eller SI (Statens Innkrevningssentral) uansett.

:ermm:

Lenke til kommentar

Det er bare å sende regninga til han som eier hybelen, det er ikke ditt ansvar å betale den avgiften. Det eneste som du skal betale som leier er husleie og evt strøm om det ikke er inkludert. Og selvfølgelig telefon om du har det.

Så er bare å gi huseier regninga... ;)

Lenke til kommentar
Det er bare å sende regninga til han som eier hybelen, det er ikke ditt ansvar å betale den avgiften. Det eneste som du skal betale som leier er husleie og evt strøm om det ikke er inkludert. Og selvfølgelig telefon om du har det.

Så er bare å gi huseier regninga... ;)

Nope. Har man egen husstand og TV må man betale TV-lisens. Hvorfor i all verden skulle huseier ha betalt for en tjeneste som beboeren i kjellern bruker?

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Flyttet inn på hybel for fire måneder siden. Har ikke hørt noe fra nrk enda, og ikke vil jeg det heller. Ikke snakk om at jeg betaler den møkkaavgiften.

That's the spirit!

Bidra sånn at statistikken over inkassosaker øker istedenfor. Er ikke moro før man får brev ifra tingretten eller SI (Statens Innkrevningssentral) uansett.

:ermm:

Tviler på at jeg får inkasso når jeg ikke engang har fått regning enda... :roll:

Lenke til kommentar
Forsåvidt, hvis du ikke ser noe særlig på TV så er det jo bare å plombere antenneinngangen.

Hjelper det mot NRK?!

Ja, du betaler ikke lisens for NRK, men for å kunne ta imot rafio og TV signaler. Så du kan plobmbere antenneinngangen, også kjøpe en videospiller, de får du så og si kastet etter deg for tiden, og ta inn TV på den :D

Lenke til kommentar
Forsåvidt, hvis du ikke ser noe særlig på TV så er det jo bare å plombere antenneinngangen.

Hjelper det mot NRK?!

Ja, du betaler ikke lisens for NRK, men for å kunne ta imot rafio og TV signaler. Så du kan plobmbere antenneinngangen, også kjøpe en videospiller, de får du så og si kastet etter deg for tiden, og ta inn TV på den :D

Hvorfor høres ikke det lovelig ut?

Men nrk er så sleipe att de GARANTERT har sikra seg mot den muligheten.(snakker om videospillern)

Lenke til kommentar
Det er ikke lisens på tv-kort.

Plomber antenneinngangen på tv'en, så kobler du pc-en til tv'en via skjermkortet.

Du må betale lisens på videospillere også.

hvis du har noe som kan ta imot signaler fra NRK, så må du betale, uavhengig av om det er tv, video eller allet utstyr, kan det ta nrk, så må du betale...

teoretisk sett må man betale lisens hvis man har en video-spiller på loftet og ingen tv eller strøm....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...