jaymzfan Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Vil ha det slik som opera viser det, men finner ikke ut hvorfor IE legger inn margins. Noen som kan hjelpe? IE: Opera: css #meny { width: 110px; float: left; margin: 1em; padding: 0; overflow: hidden; } #meny ul { list-style: none; margin: 1em 1em 1em 0; padding: 0; border-top: 12px solid #775F55; border-bottom: 1px solid #775F55; } #meny li { text-align: center; margin: 0; padding: 0; } #meny a { display: block; text-decoration: none; background-color: #D3D3DF; color: #626378; margin: 0; padding: 0; } #meny a:hover { text-decoration: none; background-color: #626378; color: #D3D3DF; margin: 0; padding: 0; } html <div id="meny"> <ul> <li><a href="#">Link 1</a></li> <li><a href="#">Link 2</a></li> <li><a href="#">Link 3</a></li> <li><a href="#">Link 4</a></li> <li><a href="#">Link 5</a></li> <li><a href="#">Link 6</a></li> </ul> <ul> <li><a href="#">Link 1</a></li> <li><a href="#">Link 2</a></li> <li><a href="#">Link 3</a></li> <li><a href="#">Link 4</a></li> <li><a href="#">Link 5</a></li> <li><a href="#">Link 6</a></li> </ul> </div> Endret 9. desember 2004 av jaymzfan Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 http://www.positioniseverything.net/explor...led-margin.html Kan tenke meg det er derfor. Sleng på display:inline; på #meny. Ellers er nok denne relevant. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Sett det som mr.Berg sier på #meny li i stedet. Lenke til kommentar
jaymzfan Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Jaggu. Det var det som skulle til. PoleCat fikk rett denne gangen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det finnes også en slags verical-align versjon av å rette denne "feilen" i IE, at den automatisk legger space mellom li-ene, men aldri funnet helt ut av det. Anyone? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Har kommet over denne buggen utallige ganger, og jeg tror jeg løste den ved å legge til width: 100%; på a-elementet. Edit: Jeg tenker på den vertikale marginen. Endret 10. desember 2004 av satyrium Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 litt imponert over at opera(7.6) ikke viser -200px relative likt som ie og firefox, måtte tweeke med litt padding å sån for å få fiksa det. håper det er en beta bug opera har :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå