Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Nettverkskort i Windows 2000 Server

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stk nettverkskort i en server, det er adsl tilkoblet i det ene kortet og det andre går inn i en switch, det jeg lurer på er hvordan man deler ut internett til det ene kortet fra det andre?

Jeg har windows 2000 server.

Søkt endel, men finner ingenting :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre pc'er på nettverket er ubetydelig, det er switch-type også siden den ikke er management på.

Skal bare koble sammen 2 nettverskortene sånn man kan gjøre i windows xp. "Nettverksbro"

Omtrent alle windows 2000 pc'er har 2 stk nettverkskort og er laget til på samme måte som jeg prøver og gjøre nå..

Har glemt hvordan jeg gjorde det, men var i administrativ tools en plass, DNS eller routing and romote access eller DCHP.

Lenke til kommentar

Hei.

Vil du koble ett net i lag med et annet, eller vil du dele adsl via server`n?

Om du vil koble 2 netverk sammen: Marker begge netverkskorta, høyreklikk og opprett netverksbro (fungerer kun i winxp og win2003 server) Windows 2000 eller win2000server har ikke denne funksjonen, tror jeg!

Slik som jeg forstod det da, så vil du dele internett fra det ene kortet og ut på det andre..

Det gjør du ved å markere tilkoblingen som du feks har adsl på, høyre klikk, og egenskaper.. Gå på avansert og hak av på deling av internett.

verre er det ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...