Gå til innhold

HK for P4 ..

Anbefalte innlegg

Jeg skal invistere i ett nytt HK, CPU og RAM.. De to sistnevnte er allerede satt til P4 NW 2.26 og Corsair XMS3200. Jeg har et par alternativer, og siden jeg er en svoren Abit fan kan dere gjette tre ganger hva alternativene er. Jeg tenker kun nesten bare en ting når jeg skal ha hovedkort. Ram ytelse.

Disse alternativene har jeg:

Abit IT7

Abit BD7II-Raid

Abit SD7-553 (Dette blit vel kanskje ikke så aktuelt)

Jeg kan godt kjøpe et annet merke og, og jeg trenger anbefalinger. Hvis dere svarer, begrunn svaret plz :smile:

AMD Athlon XP 1700+ @ 1650 Mhz

Alpha PAL 8045 / Papst 8412NGH

Abit KR7A-RAID

256 MB TwinMOS DDR RAM @ Cas2

Abit Siluro GeForce 3 Ti200

VideoLogic SonicFury

Bilde :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Avatar- på 2002-06-02 22:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kjøling anbefales da. Jeg leste testen på Hardocp der de klokka p4'en 2.9Ghz (!!). Men d står ikke spesifisert hva kjøling de bruker, og jeg tviler STERKT på at de brukt boxed vifta ... hehe, herregud, cpu'en må 176,4 grader idle da :smile:

Men, hva med Swiftech MCX478B + Papst vifte ... hvor mye takler denne i ghz?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 12:32, Avatar- skrev:

Hva kjøling anbefales da. Jeg leste testen på Hardocp der de klokka p4'en 2.9Ghz (!!). Men d står ikke spesifisert hva kjøling de bruker, og jeg tviler STERKT på at de brukt boxed vifta ... hehe, herregud, cpu'en må 176,4 grader idle da :smile:

Men, hva med Swiftech MCX478B + Papst vifte ... hvor mye takler denne i ghz?

Tror den takler det du putter på den, uklokket selvsagt. Jeg vil tippe du kunne kjørt en 12dB vifte på den hvis du ikke skal overklokke, men siden du skal overklokke vil jeg anbefale 19dB eller 27dB avhengig av hvor langt du vil gå.

Du klarer sikkert en 2,5-2,6 med en 27dB vifte.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp noen av delene , kjøp Abit BG7 , dette kortet har noe større minne båndbredde enn de andre, og du kan kjøre pc2700 uoffisielt med god ram og litt overklokking. Dette er ett meget bra kort.

[ Denne Melding var redigert av: cjordan61 på 2002-06-03 20:59 ]

Lenke til kommentar

Kjøp asus P4B533. Har det selv og jeg kjører en 1,8GHz northwood på 2,52 GHz med 140 MHz fsb.

RAM kjører da på 364MHz. Dette er langt over PC2700 spesifikasjonen. Så støtte for dette er ikke så veldig viktig. Men har du 2,26GHz northwood så kan det bli et problem med så høy FSB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...