ebso86 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har fått låne en laptop, nermere bestemt en NEC versa m320 ( http://www.nec-asia.com/minisites/m320/m32...cifications.htm ) og prøver å komme meg på nett. Men maskinen NEKTER å la meg koble til. Har telenor avidi ADSL og har et slikt Terayon modem. Bruker til dagli 2 forskjellige pcr på dette modemet uten problemer. maskinen har tidligere vert på nett både på skole og hjemme hos en kamerat men da med dialup-adsl og brukernavn/passord. Har vært på instillinger/tilkoblinger og satt til "aldri slå et nummer" Har installert den medfølgene cdn til terayon modemet. Har satt opp pcn for tilkobling til bredbånd uten brukernavn/passord. Når jeg setter inni nettverkskabelen kommer det opp at den er koblet til og alt ser riktig ut, maskinen får til og med IP adresse og laster opp rundt 200 "pakker" Men jeg klarer verken å bruke msn eller internet explorer. Noen som kan hjelpe meg? Endret 9. desember 2004 av ebso86 Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei, du skriver at maskinen din får en ip-adresse - det skulle jeg gjerne ha verifisert - når en maskin ikke mottar en IP-adresse fra en dhcp server så viser den gjerne en IP-adresse av type 169.x.x.x . Kan du kjøre ipconfig /all i på en kommando-prompt (dos vindu) og poste resultatet her? Gjerne komplett med "standard-gateway" adresse og dns-server-adresse. Sjekk om det er satt noen statiske dns-server adresser / IP-adresser for denne nettverksforbindelsen. Hvis maskinen har fått en IP-adresse burde du kunne pinge et nettsted - på en kommando-prompt (dos vindu) skriver du: ping www.vg.no - poste gjerne resultatet (svar) her. En annen ting kunne være at det er definert en proxy server (finner du under "verktøy" "internet opsjoner / alternativer" "forbindelser" "LAN instillinger"). Betegnelsene kan være litt anderledes en det jeg har skrevet, jeg sitter med engelsk internet explorer. Fjern dette eventuellt. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) direkte avskrift fra "ipconfig /all": Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn..........................: SN300119890005 Primær DNS-suffiks............: Nodetype..........................: Ukjent IP-routing aktivert..............: Nei WINS Proxy aktivert...........: Nei Ethernet kort lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse.............................: Intel<R> PRO/100 M Mobile Connection Fysisk adresse........................: 00-30-13-2D-94-08 DHCP aktivert.........................: Nei IP-adresse..............................: 192.168.1.10 Standard gateway....................: 255.255.255.10 Nettverksmaske......................: Kunne ikke finne noen proxy instillinger Endret 9. desember 2004 av ebso86 Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei igjen, jeg tror jeg ser feilen ... Ethernet kort lokal tilkobling: DHCP aktivert.........................: Nei IP-adresse..............................: 192.168.1.10 Standard gateway....................: 255.255.255.10 Disse 3 linjene viser antagelig feilen ... du får åpenbart ikke tildelt noe IP-adresse, men den er satt statisk - det ser man ut i fra at DHCP aktivert står til nei. Når en IP-adresse blir definert statisk setter man også Standard gateway og DNS-server (som jeg ikke ser definert i det hele tatt) manuellt. Dobbelklikk med venstre mustast på den lille ikonen i startlisten din som viser nettverksforbindelsen, velg egenskaper og sjekk hva som er satt under "internet protokoll (TCP/IP). Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 tusen takk for hjelpen.... det var den der statiske IP som var stoppern. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg har en lik pc selv som jeg fikk av en kompis. Jeg holder på å formatere den nå med en pirat xp. Må jeg ha noen drivere til den? Isåfall hvilke? Er det trådløst nettverkskort i den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå