YokiShoki Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei! Jeg har akkurat fått meg en ny skjerm så jeg tenkte å installere mitt gamle PCI TNT Vanta kort og koble min gamle skjerm til det, slik at jeg har to skjermer og jobbe på. Jeg installerte det og alt fungerte fint i to dager, men så begynte PC’en å låse seg konstant. Bildet fryser helt, til og med musepekeren. Nå klarer jeg ikke å komme meg inn i windows engang. PC’en fryser under oppstart, alltid før jeg rekker å taste inn brukernavn og passord. Hvis jeg tar ut det gamle skjermkortet så fungerer alt fint igjen. Har prøvd å plassere PCI kortet i et av de andre ledige portene, men dette har ikke hjulpet. Kan det være at PC’en går for varm? Jeg har prøvd å la den være av i en halvtime, men det hjalp ikke. Min PC består av: Aopen maxi tower med 300W strømforsyning Elsa Gladiac MX SoundBlaster Pci128 256MB ram 80Gb WesternDigital KT7-RAID AMD Athlon 1Gz Win2000 med SP2 Siste W2K oppdatering og INVIDIA driver Vennlig hilsen Jørgen Jonassen Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Ettersom det ikke hjelper å ha PC'n av og at den fungerte før, så har det nok ikke noe med varme å gjøre. Har du installert noen programmer eller forandret noe småtteri på maskinen like før du fikk problemer? Det er ikke få ting som kan forårsake det problemet du har møtt på her, selv små ting som virker ubetydelig kan ha store konsekvenser. Prøv å sette innstillingene på PCI kortene i BIOS eller Windows så det ikke er noen konflikter mellom de. Prøv å installer drivere til en av kortene på nytt, og hjelper ikke det så prøv å oppdater driverne til det andre kortet også. Windows XP har en såkalt "rollback" funksjon. Hvis W2K også har det så prøv en "rollback" til ett tidspunkt du vet at dette oppsettet fungerte. Kan dessverre ikke hjelpe deg mer da jeg ikke har mer informasjon om ditt oppsett enn du har gitt her. _________________ AMD K7 650 MHz, 256MB RAM 120GB Western Digital HDD Creative Live! Lydkort Matrox G400 Plextor CD Brenner 24/10/40A NextGenTel ADSL 2048/640 [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-06-03 06:49 ] Lenke til kommentar
Rudolph Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Har nettopp vært borti samme problemet, fant etterhvert ut at pci-kortet mitt var ødelagt. Lån deg et annet pci-kort og prøv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå