Gå til innhold

Nye 6800LE kort umulig å åpne pipes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg skal ha det gamle, fikk det på tlbud, og siden komplett.no har hatt så mange tilbud på det kortet var det sikkert fordi akkuratt de ikke skal lages mere, og de skulle dumpe det. Er jo faktisk kjøpt i november.

Skal prøve når jeg har fått tatt en 3dmark, så får vi se. :)

Lenke til kommentar

Kansje jeg har den nye typen, får artifacts på 16x1,6vp, men på 12x1,6vp går det greit, eller kan det ha en annen grund, f.eks at i begynnelsen fatta jeg ikke helt og bare åpna 16x1,6vp med en gang? Btw de det står N/A på, kan jeg åpne de på en måte? Da kan jeg sikkert åpne 16. Btw når jeg skal klokke går det ikke når jeg går på low level settings i skjermkortet, men i der driveren står går det. Kan det ha noe med driverene å gjøre, at nvidia har gjort sånn at man ikke kan klokke?

Lenke til kommentar

Altså, nå får ikke jeg klokket kortet mitt i RivaTurner en gang...

Jeg gjør slik som dette: RivaTurner -> Low level system setting -> Så er jeg inne på overklokkings delen, men jeg får ikke klokket... Det er sperra :ermm:

Noen som vet hvordan man "opner" dette?

Lenke til kommentar

Leadtek 6800 LE (long edition)

Er fra lageret på databutikken.com

Duron 1600@2120

512mb (333mhz)

Score 6198 (Cd driver)

Score 6296 (nyeste driver)

Fikk artifacts på 4 pipes, alle shaderne fungerte. Så nå kjøres det på 12 pipes.

12x1.6

Score 7654

Lenke til kommentar
Hva skjer med kortene hvor pipes ikke kan åpnes? Jeg får tilsynelatende åpnet alt som er med RivaTuner, men det ser ikke ut til å gi noen ytelsesforbedring. Er dette typisk for disse nye kortene?

Åpnet og startet på nytt, forhåpentligvis? :)

Du skal se en merkbar forandring i 3dMark03 og 05 med 12 eller 16 pikselsamlebånd / 5 eller 6 verteks-prosessorer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...