Goliath Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 heisann, har nettopp bygget en ny PC og har SVinking kabinett fra Thermaltake. Har koblet til alle kablene og har noen spørsmål: - Skal CPU sesonren ligge mellom vifta og prosessoren? Jeg har ihvertfall klemt den mellom der, vet ikke om det var riktig menmen.. - Den nedeste temperatursensoren viser HHH og konstant piper. Alle vifter kjøres, står i BIOS at temperaturen er normal. Ingenting er overvarmet. Bruksanvisningen er utrolig dårlig! er ikke bedre på Thermaltakes support. Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Sensoren skal ikkje mellom kjernen og kjølaren Nå øydelege du prosessoren. sensoren skal ligga inntil kjernen, men ikkje hindra kjølaren i å få full kontakt med kjernen. Husk kjølepasta. Når det gjeld sensoren som viser HHH er eg usikker. Du har nok kopla den feil. Er det fleire tempsensorar? hdd, psu ,gpu..... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 HHH er CPU temperatur. Sikkert pga feil montering av sensoren. Maskinen formaterer bare HDDen i BIOS så jeg venter den til at den er ferdig og tar ut sensoren. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 jeg fikset problemet med å ta ut sensoren og smurte tannpasta på prosessoren. HHH viste for høy temperatur og nå viser den 29 celsius. takk for hjelpen Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) jeg fikset problemet med å ta ut sensoren og smurte tannpasta på prosessoren. HHH viste for høy temperatur og nå viser den 29 celsius. takk for hjelpen du kan ikkje meine det? Endret 9. desember 2004 av ghost7 Lenke til kommentar
Glock19 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Nå er ikke jeg sikker på hva slags sensor du har, men dette er en vanelig måte å montere denne på : Temperature Probe Installation. http://www.envynews.com/index.php?ID=580&page=3#start Klikk på bildet der. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 jeg fikset problemet med å ta ut sensoren og smurte tannpasta på prosessoren. HHH viste for høy temperatur og nå viser den 29 celsius. takk for hjelpen du kan ikkje meine det? jeg spøkte ..takk for hjelpen Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Nå er ikke jeg sikker på hva slags sensor du har, men dette er en vanelig måte å montere denne på : Temperature Probe Installation. http://www.envynews.com/index.php?ID=580&page=3#start Klikk på bildet der. jepp..det der ser ut til å stemme men ett problem: installert på en AMD 3200+ ..har ikke plass til sensoren. Har nå plassert den mellom kjøleribbene i og med at jeg monterte den feil. Den viser absolutt ikke reel verdi , var nede i 21 celsius med viftene på fult. Har noen tips omg. montering av slik sensor som lenken ovenfor med en AMD 3200+ ? Lenke til kommentar
Glock19 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Da er vel beste måte den som Ødd sier, plaser den helt inn til kjernen, men uten at den kommer i klem mellom prosessor og kjøler. På kjøleribbene får du nok lav temp ja, har ikke så mye for seg å plassere den der Endret 9. desember 2004 av Glock19 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå