raybergs Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hey! Jeg får snart ny maskin fra jobben med XP Home. Men vil heller ha XP Pro. Hvordan kan jeg forrandre/oppdatere fra Home til Pro? Og blir dette da en fullverdig versjon? Jeg vet det er små forskjeller men Pro er jo Pro...! Ray Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 det blir en full-verdig versjon av pro hvis du oppgraderer den ja.. skal ikke være noe problemer med det... forskjellene er ikke små, men store... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Forskjellene er ikke store, men små.. For den vanlige bruker er Pro- navnet den største forskjellen. For andre er bedre muligheter for kryptering (som ikke er i bruk) samt mulighet til å koble seg opp i domene den største forskjellen. Microsoft har laget en oversikt over forskjellene, som finnes på MS's stadig skiftende hjemmesider. Kort sagt- hvis du ikke skal koble deg opp i et domene er ikke Pro noe proere enn home.. Videre- hvis du da ikke tilfeldigvis har en Pro- lisens liggende å slenge, vil du plutselig ha en ulovlig lisens på jobbemaskinen din. Veldig smart når BSA banker på døra.. Endret 9. desember 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hey raybergs, du kan kjøpe en oppdatering til XP pro, hvis du har unger eller barnebarn som går på skolen kan du få sånt til student-pris. da blir den en fullverdige versjon, men du vil ikke merke noen særlig forskjell til vanlig bruk med home eller pro ! gaggen Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 du må vel ha et studentbevis hvis du skal ha student lisen av Windows XP tror jeg. forskjellene på XP Pro og XP Home er ikke store nei. en fordel jeg synes er greit å ha i XP pro er remote desktop. dette har du ikke i XP Home. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 En annen fordel er at man i Pro har sikkerhetsalternativer, dvs. at man kan gi mapper lese- og skriverettigheter selv, skifte eier av filer og mapper mm. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Her er en oversikt over alle forskjellene. Tell over hvor mange du kommer til å bruke, og vurder selv. http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/how.../choosing2.mspx Lenke til kommentar
raybergs Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 En annen fordel er at man i Pro har sikkerhetsalternativer, dvs. at man kan gi mapper lese- og skriverettigheter selv, skifte eier av filer og mapper mm. Der sa du det mister Berg!!! Og det er jo en stor fordel. Også dette med å ha/få tilgang fra en annen maskin +++ Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg vet det er små forskjeller men Pro er jo Pro...! Ray Tja- hvis du har som argument at du har behov for å sette sikkerhetsnivå, blir det jo en helt annen sak. Min erfaring er at de fleste som bruker argumentet i quotet ikke vet hva sikkerhetsnivå er i det hele tatt. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå