kvase Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 ser av Pc wold Norge at plexston har komet med dual layer. Hva synes dere. se link til pc wold http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...CF4F1AFF28E8902 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Plextor tenker jeg du mener Venter enda på å få en selv og vil da være mer i stand til å kommentere - men jeg har allerede noen inntrykk av den. Utdrag og kommentarer på punkter fra konklusjonen: men skrivekvaliteten virker for så vidt bra – da imidlertid litt avhengig av mediene vi benyttet. Etter det jeg har sett på diverse fora er den en god del dårligere på brennekvalitet enn NEC, BenQ, LG og Pioneer ihvertfall. Ytelsesmessig har vi ikke noe å utsette – brenneren er både på skriving og lesing ganske enkelt særdeles bra. Den er en ekstremt rask leser - men litt kresen på ripete plater (dog mye forbedret med firmware 1.02). På brenning er den ikke blant de raskeste da den kun starter på 6x mot 6,7x for de fleste andre - noe som gjør at den kun når 14x og ikke 16x på slutten av platen. Med firmware 1.00 startet brenningen på ca 6.7x som gjorde den raskere enn med 1.01 og 1.02 firmware. Plextor "jukser" med enkelte plater og setter opp farten til 16x nær slutten på enkelte plater - noe som gir et falskt bilde av hastigheten. (se første bilde på siden med ytelse tester) Den har også en lei tendens til å slå av på brennehastigheten på slutten slik at den slutter på 12x, 10x eller 8x - ikke 16x, med mindre du slår av kvalitetskontrollen på brenningen. Totalt sett er den omtrent så rask som pioneer DVR-A08XLA, men tregere enn NEC ND-3500A, LG GSA-416x, BenQ DW1620A og de fleste andre. (Dette er med kvalitetskontroll påskrudd). Spørsmålet blir så om det er verdt å betale såpass mye ekstra for Plextor-brenneren Det lurer jeg også på..... Men du får bra garantiordninger i det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå